Hey.
Jeg overvejer at købe en MSI Wind u100. Jeg vil gerne installere Ubuntu på den, men jeg kan kun finde modeller, der har windows xp præinstalleret. Er der nogle der ved om man kan få den uden windows, da jeg synes det er irreterende at skulle betale for noget man ikke skal bruge.
Har set modellen mindre med linux, men ikke 10" versionen
MSI Wind U100 uden windows
-
- IRC nickname: Nothingman
- Geografisk sted: Århus C
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: MSI Wind U100 uden windows
Hejsa,
Jeg har nu heller ikke set den med Linux. Læste med beklagelse i dag, at flere netbook producenter fravælger at markedsføre deres modeller med Linux i bl.a. Danmark fordi hovedparten af kunderne forlanger Micro$oft. Så det er svært at finde dem med Linux her i landet, og køber du den i udlandet får du jo ikke æ, ø og å.
Derfor bør du overveje bare at købe den med Windoze og så selv smide Linux på.
Jeg har nu heller ikke set den med Linux. Læste med beklagelse i dag, at flere netbook producenter fravælger at markedsføre deres modeller med Linux i bl.a. Danmark fordi hovedparten af kunderne forlanger Micro$oft. Så det er svært at finde dem med Linux her i landet, og køber du den i udlandet får du jo ikke æ, ø og å.
Derfor bør du overveje bare at købe den med Windoze og så selv smide Linux på.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- IRC nickname: Nothingman
- Geografisk sted: Århus C
Re: MSI Wind U100 uden windows
Ja, det er desværre nok også den konklusion jeg er nået frem til efter at have undersøgt markedet.