Netværkssti

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
rubaek

Netværkssti

Indlæg af rubaek »

Jeg vil gerne rippe en fil v.hj.a. acidrip. Min film ligger på en ekstern disk som sidder på min windows maskine. Jeg kan sagtens finde stien til filen (smb://stuen/f/FILM/titel), men hvis jeg skriver denne titel ind i acidrip siger den at filen ikke findes. Skal stien hedde noget andet?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Netværkssti

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

acidrip er beregnet til at rippe dvd´er, jeg ved ikke om man kan bruge den til at rippe filer gemt på en ekstern disk.
ripping and encoding DVD tool using mplayer and mencoder
AcidRip is a Gtk::Perl application for ripping and encoding DVD's. It neatly wraps MPlayer and MEncoder, which I think is pretty handy, seeing as MPlayer is by far the best bit of video playing kit around for Linux. As well as creating a simple Graphical Interface for those scared of getting down and dirty with MEncoders command line interface, It also automates the process in a number of ways:
Homepage: http://untrepid.com/acidrip/

ps: eller er det et externt dvdrom drev du mener ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
rubaek

Indlæg af rubaek »

Det er et ekstern drev og man kan godt conventere en film som ligger på et drev. Jeg har prøvet at flytte disken til min bærebare med ubuntu og conventere derfra og det virker, men det kunne være bedre hvis ikke jeg skulle flytte disken.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

beklager meget, den kan jeg desværre ikke lige finde ud af, men det kan jo være her er andre herinde der kender svaret :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing