Opdatering af wine

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Vinder
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Opdatering af wine

Indlæg af Vinder »

Ifølge min desktop har jeg en opdatering liggende til wine, men når jeg vælger at installere den får jeg følgende fejlmeddelelse:

E: /var/cache/apt/archives/wine_1.1.8~winehq0~ubuntu~8.10-0ubuntu1_i386.deb: løb tør under læsning i buffer_copy ('backend' dpkg-deb under './usr/lib/wine/winex11.drv.so') ("short read")

Er der nogen der kan forklare mig, hvad dette betyder og hvordan jeg løser det?

Det ses vist i fejlmeddelelsen, men jeg bruger Ubuntu 8.10.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Vinder

Re: Opdatering af wine

Indlæg af Vinder »

Beklager, beklager.

Fandt ud af at opdateringen er til version 1.1.8 af wine, hvor jeg har 1.0.1 installeret, så det er klart at den ikke lykkedes.

Jeg har imidlertid nu en notifikation om opdateringen stående i min værktøjslinje (en orange stjerne med en pil). Hvordan gør jeg Ubuntu/Gnome opmærksom på at jeg ikke vil lave denne opdatering, så jeg undgår at have notifikationen stående?
finn

Indlæg af finn »

Vinder,

Jeg tror du har været en tur forbi winehq og har lagt wine.budgetdedicated.com ind som softwarekilde.
Det passer meget godt sammen med den fejl du får. Den skyldes formdentligt at du ikke har fået downloadet hele wine1.1.8 og nu er softwarekilden fremme ved version 1.1.9.
Måden du fjerner fejlen på er ved at starte en terminal og give kommandoen: sudo apt-get clean
Derefter kan du checke om du har lagt winehq ind som softwarekilde under tredieparts software. Det checker du under System -> Administration -> Softwarekilder, her kigger du under tredieparts kilder efter en wine. Hvis du helst vil køre med standarden for Intrepid sletter du den ellers opdateres software kilderne og du skulle kunne installere 1.1.9.
Jeg synes normalt der er så mange forbedringer i development versionerne i wine at jeg kører med disse.
Vinder

Indlæg af Vinder »

Hej Finn.

Du har helt ret. Jeg vil gerne køre med den seneste version af wine, så som jeg forstår dig skal jeg ikke slette winehq-registreringen i "Software-kilder". Er det korrekt forstået?

Wine version 1.1.9 (eller hvad der nu måtte være den nyeste) henter jeg stadig på WineHQ-hjemmesiden, ikke?
finn

Indlæg af finn »

Vinder,

Der er en vejledning på winehq under getwine muligheden i venstre side af forsiden.
Der bliver vist skærmdumps der viser hele processen.

Med venlig hilsen
Finn
Vinder

Indlæg af Vinder »

Finn,

Den vejledning du henviser til er helt nøjagtig den jeg fulgte, da jeg installerede sidst. Den gav mig en installation af den seneste "stabile" version (1.0.1). Jeg må lige have en gang til, hvad jeg skal gøre anderledes for at få version 1.1.9.

Beklager, hvis jeg er lidt tungnem :D