Svaret er selvfølgelig altid ja... ligegyldigt hvilken computer det drejer sig om.
Jeg har fået en lidt ældre computer op under neglene og har forsøgt mig med ubuntu...
Jeg fik hjælp af en mere rutineret bruger her på stedet til at installere vlc (tak) i forventning om at kunne se DVD og videofiler på den da dette kørte uden problemer under winXP.
Men det hakker helt enormt når jeg prøver at se en dvd eller streame video. Kræver ubuntu bare en større maskine eller er der noget andet galt.
Det er en ASUS med 1200mhz med 512mb ram
Er min computer for langsom?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Er min computer for langsom?
Gafle skrev:Svaret er selvfølgelig altid ja... ligegyldigt hvilken computer det drejer sig om.
Jeg har fået en lidt ældre computer op under neglene og har forsøgt mig med ubuntu...
Jeg fik hjælp af en mere rutineret bruger her på stedet til at installere vlc (tak) i forventning om at kunne se DVD og videofiler på den da dette kørte uden problemer under winXP.
Men det hakker helt enormt når jeg prøver at se en dvd eller streame video. Kræver ubuntu bare en større maskine eller er der noget andet galt.
jeg ser uden problemer dvd med eksternt dvd-drev på min eee og det er kun 900 mhz (dog med 2 gb ram)
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Gafle skrev:Svaret er selvfølgelig altid ja... ligegyldigt hvilken computer det drejer sig om.
hej
jeg er lidt i tvivl om det er et problem med dine grafikdrivere (jeg kan godt afspille med vlc på en 7-8 år gammel pc med 512 ram), men
så vidt jeg husker har du gennemgået denne guide om vlc: viewtopic.php?f=11&t=4101
hvis problemet er uændret efter at vlc guiden er gennemgået, er det efter min vurdering grafikdrivere der er problemet.
PS: men jeg vil gerne opfordre andre til at skrive deres forslag
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Valby
1) Gå ind i System>Administration>Hardware Drivers og se om du mangler drivere til grafikkortet.
2) Prøv at slå visuelle effekter fra under system>Indstillinger>udseende.
Se om det hjælper
2) Prøv at slå visuelle effekter fra under system>Indstillinger>udseende.
Se om det hjælper
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50