Hej.
Jeg anvender skype. Jeg ville lige teste om det hele var som det skulle, så Jeg lavede et test opkald til skype, men den optog ikke min stemme, så der er noget galt et eller andet sted. Hvor ved Jeg ikke.
Håber nogen kan hjælpe.
Det er Ubuntu 8.10 Jeg anvender.
Manglende lyd i microfon.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Manglende lyd i microfon.
planet-reptile skrev:Hej.
Jeg anvender skype. Jeg ville lige teste om det hele var som det skulle, så Jeg lavede et test opkald til skype, men den optog ikke min stemme, så der er noget galt et eller andet sted. Hvor ved Jeg ikke.
Håber nogen kan hjælpe.
Det er Ubuntu 8.10 Jeg anvender.
1. simpel test
Virker mikrofonen med en anden computer?
2. virker mikrofonen på et stereoanlæg (på anlæggets mikrofonindgang, self)?
2. brug af stik?
Har du sat mikrofon jack-stikket, i den til høretelefonerne?
3.) kommer der lyd ind?:
Du kan teste om der overholdet kommer lyd ind ved at bruge Audiacity, som du installerer med
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install audacity
Audacity Opsætning på:
http://audacity.sourceforge.net/manual- ... ics_3.html
Læk mærke til punkt 4.
Får du nogle blå grafer a la dem på billedet kommer der lyd ind, ellers er der noget galt med hardware eller drivers for lyd.
Husk at følge opsætningen fra punkt 1 af, eller sker der ikke noget!
billede url er: http://audacity.sourceforge.net/manual- ... stereo.png
Audiacity tutorial på:
http://audacity.sourceforge.net/manual- ... rials.html
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg fik lige fixet problemet. Det virker nu.
Det er bare en smule irriterende at Jeg er nødt til at aktivere microfon boost (20db) før Jeg rigtig kan høre min stemme. Det er en smule irriterende.
Det er bare en smule irriterende at Jeg er nødt til at aktivere microfon boost (20db) før Jeg rigtig kan høre min stemme. Det er en smule irriterende.
Hilsen Kim.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
planet-reptile skrev:Jeg fik lige fixet problemet. Det virker nu.
Det ser ud til at samme indgang også er en linie indgang, altså at den kan bruges til at tilslutte en lydafspiller, f.eks en MP3 afspiller siden du bliver nødt til at hæve forstærkningen.
Min Fujitsu-Siemens Amillo Laptop gør det fuld-automatisk i hardware.
20 dB (20 deci Bel = 2 Bel) er en forstærkning på 100 gange.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg har et lignende problem med lyd i min microfon, når jeg tilslutter headset. Har fulgt de 3 punkter fra tidligere i denne tråd, men stadig uden held.
Nogen der kan hjælpe?
Nogen der kan hjælpe?