VLC/Totem surround sound og undertekst problemer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Xmagixx

VLC/Totem surround sound og undertekst problemer

Indlæg af Xmagixx »

Hej alle
tja VLC vil kun spille stereo ud til 5.1, vil sige der er lyd i alle højtalere men i stereo
Totem player vil gerne afspille surround sound altså 5.1 til 5.1 og det llyder perfekt MEN
totem player vil ikke vise mig undertekster på
det vil VLC dog gerne
nogle som kan hjælpe med disse problemer
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC/Totem surround sound og undertekst problemer

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

jeg ved ikke så meget om totem men vlc burde vi kunne få til at virke, det lyder som om der er rodet med indstillingerne i vlc, så
hvis du er frisk på 3 min. arbejde kan du geninstallere vlc som beskrevet i kap 3 i denne guide: viewtopic.php?f=11&t=4101

ps: det er ikke nok bare at genistallere via tilføj-fjern eller synaptic, det fjerner ikke konfigurationsfilerne fra vlc og så er man lige vidt efter geninstalleringen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Xmagixx

Indlæg af Xmagixx »

jeg har lige prøvet som du skrev. det hjælp, sådan da
når man kigger i lyd i vlc stå den som spillende Stereo
lyden er blevet mere "rig" og fyldig dog, men stadig ikke surround, totem gør det dog....
ved ikke hvad jeg skal prøve next
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

ok :)

det her er kun et bud og ikke noget jeg selv har testet, men jeg kan se at man i : tools>indstillinger>lyd kan finde et felt der hedder "output", den står på "standart" men man kan ændre den til feks "alsa audio output" eller "file audio output" (og derefter vælge gem), men jeg har helt ærligt ikke selv prøvet med surround sound, så det er lidt med at forsøge sig frem.

- og

tools>indstillinger>lyd "effects" hvor man kan vælge "headphone surround effects" , hvis dit anlæg er koblet op på samme måde som mit, burde det ændre signalet til effektforstærkeren

- og

tools>indstillinger>lyd "force detection of dolby surround" er også et bud, den står på "auto" men kan skiftes til "on"

PS: skriv endeligt når/hvis du får det løst :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Xmagixx

Indlæg af Xmagixx »

den bruger pulseaudio som default åbenbart
jeg har nu prøvet diverse løsningere du har skrevet og desværre må jeg sige totem "skkønt undertekster ikke virker" har en ordenlig 5.1 og vlc fatter hat :)
vis du har flere idér så sig frem, også alle jer andre som lure med hehe