Provider for Google Calendar

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Henno

Provider for Google Calendar

Indlæg af Henno »

Hej

Jeg er ved at forsøge mig Thunderbird. Jeg vil dog meget gerne kunne sync med min google kalender.

Til det formål har jeg fundet "Provider for Google Calendar" som er et add-on til thunderbird. Men jeg kan ikek få det til at virke.

Efter jeg har installeret "Provider for Google Calendar" står der i listen over installerede add-ons at "yderligere moduler påkrævet" hvad er det for nogle moduler?

Jeg har prøvet at hente google kalenderen, men den vil slet ikke hente kalenderen ned i ligthning.

Nogle der har erfaringer med thunderbird, ligthning og "Provider for Google Calendar"? Eller måske har en bedre løsning på sync med google
Henno

Re: Provider for Google Calendar

Indlæg af Henno »

Derudover har jeg et ønske om at kunne minimere thunderbird til systen tray. Eller bare en måde hvor jeg kan have programmet til at køre i baggrunden så jeg får en meddelelse når jeg får en mail.

Nogle der har et fix til det?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Provider for Google Calendar

Indlæg af Christian.Arvai »

Henno skrev:Derudover har jeg et ønske om at kunne minimere thunderbird til systen tray. Eller bare en måde hvor jeg kan have programmet til at køre i baggrunden så jeg får en meddelelse når jeg får en mail.

Nogle der har et fix til det?

hej

jeg tror du kan bruge programmet "Mail Notification" (kan evt hentes i programmer>tilføj-fjern) til at tjekke thunderbird, ud fra hvad jeg kan læse burde det virke, men jeg bruger gmail så jeg har ikke prøvet det selv.

Mail Notification:

mail notification in system tray
mail-notification works with system trays implementing the freedesktop.org System Tray Specification, such as the GNOME Panel Notification Area, the xfce4 Notification Area and the KDE System Tray.
Mail Notification features include:
* multiple mailbox support
* mbox, MH, Maildir, Sylpheed, POP3, IMAP, Gmail and Evolution support
* Mozilla products (Mozilla, SeaMonkey, Thunderbird, ...) mailbox support
* SASL authentication support
* APOP authentication support
* SSL/TLS support (disabled, see README.Debian)
* automatic detection of mailbox format
* immediate notification (depends on your settings)
* HIG 2.0 compliance
Note: Evolution support is available with mail-notification-evolution.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing