Hej,
Jeg har det problem, at efter jeg har tilføjet ekstra keyboard layout og en genstart, er "ALT Gr"-knap ude af drift.
Den vil bare ikke lave nogle combo. Den fungere fint hvis jeg logger ind på et "test" bruger som jeg har oprettet. Den fungere også fint i commandline, bare ikke i X for den bruger jeg har tilføjet ekstra tastatur.
Så jeg går ud fra et eller andet sted findes der et fil jeg kan rette. Har kigget forgæves i min home dir men kunne ikke lige finde noget config som berører tastatur konfiguration.
Jeg bruger ubuntu 8.10 32-bit på laptop, har også valgt den rigtig tastatur og indstillet den til dansk og det hele. Min locale er en_DK da jeg gerne vil have engelsk brugergrænseflade, med dansk tastatur.
Som sagt, dette har fungeret fint indtil jeg tilføjede ekstra tastatur layout.
Har kigget på "system > preferances > keyboards" og de indstilinger men intet hjælper...
Har også kigget på google efter lign. sager, og ingen af dem er relevante som sådan, da de er gamle og omhandler xorg.conf som tager ikke hånd om tastatur i 8.10. eller gør den?
læste i "man xorg.cong" at den (tastatur modul) er "depricated"
Nogen der ved hvor jeg skal kigge hen for at rette op på dette?
Eller skal jeg prøve at kopiere alt .* fra <test bruger> mappe ind til min og se om det retter på problemet. For jeg synes det er den sidste udvej som jeg kan komme i tanker om.
Alt Gr virker ikke ...
-
- IRC nickname: 9had
- Geografisk sted: Slagelse
Alt Gr virker ikke ...
Ubuntu 8.10 @ DELL Inspiron 1501
-
- IRC nickname: shiyee
- Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Re: Alt Gr virker ikke ...
Det er ret sikkert i "system > preferances > keyboards" at fejlen er at finde. Tastatur-håndteringen er ikke altid helt optimal synes jeg, specielt ikke hvis man har flere layouts. Prøv om det virker når du kun har et layout, evt. efter en genstart.
-
- IRC nickname: 9had
- Geografisk sted: Slagelse
Re: Alt Gr virker ikke ...
har allerede prøvet med at slette andre, og også genstartet... uden held...
kunne godt tænke mig at vide hvor den gemme conf. filen til dette, så jeg kan kigge den igennem.
kunne godt tænke mig at vide hvor den gemme conf. filen til dette, så jeg kan kigge den igennem.
Ubuntu 8.10 @ DELL Inspiron 1501