Ipod 5.gen 30 MB problemer.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Bops

Ipod 5.gen 30 MB problemer.

Indlæg af Bops »

Nå nu kommer det så:-)

Jeg gemte al min musik på ipod da jeg skiftede til ubuntu 8.10 64-bit. Derefter kopierede jeg det hele over på min harddisk.

Nu ville jeg så synkronisere den med min pc. Efter megen søgen rundt og flere forsøg så det endelig ud til at jeg kunne få banshee til at synkronisere - men ak ak. Nu har jeg en ipod der er fyldt, men virker tom når den skal bruges.

Jeg prøver at gendanne den i itunes så jeg har en frisk. Men hvad gør jeg derefter for at få det til at virke.

Har både Banshee, glkpod, rhytmbox og songbird installeret, og jeg er ligeglad med hvilken der skal bruges bare jeg får det til at virke.

Gode råd modtages med kyshånd.

Mvh

Bo
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: Ipod 5.gen 30 MB problemer.

Indlæg af sådanUBUNTU »

I Rhythmbox:

Rediger -> Moduler
kan man aktivere ipodunderstøttelse

Jeg kender flere der har haft gode erfaringer med Amarok og Ipods. Jeg har selv før anvendt Amarok med glæde i en periode - dog ikke til ipod.

PS. Har du prøvet med rockbox?... open source firmware til ipod. ;)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Bops

Indlæg af Bops »

Jeg har ikke prøvet Rockbox. Er der nogen fordele ved det?? Hmm - jeg prøver at kigge lidt på det. Har du erfaringer med det??
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Rockbox er kampsejt. Langt mere fleksibelt, og så behøver du ikke at bruge et program til at synce med - du smider bare det du vil have over på den, som var det en usb harddisk.

Jeg ved ikke hvor langt de er kommet med video - men da jeg havde min ipod 5g, var Apple's firmware bedre til det, som det eneste.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Jeg har ingen erfaringer med det, for jeg ejer ikke en ipod mere. Men du kan se demonstrationer af rockbox på youtube. Det ser meget godt ud.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Bops

Indlæg af Bops »

@eitreach.

Ved du om Rockbox benytter sig af Tag's eller filnavne?? Nu hedder alle mine numre jo noget på 4 bogstaver som ipod'en gemmer dem under i sit bibliotek. Så hvis Rockbox ikke navngiver dem efter Tag's kan jeg nok ikke bruge det.

Men det ser sku sejt ud på Youtube, når de lige får det sat lidt lækkert op:-)
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Jeg kan faktisk ikke huske det.

Hvis ikke den gør, kan du altid bruge et tag-til-filnavn-program - det har jeg i hvert fald gjort, efter Apple lemlæstede min musiksamling. :mrgreen:
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393