GitteP skrev:Hvis det her ikke kan fungere, kan man så købe nye netværkskort som man på forhånd ved virker? GitteP
Rolig nu søde ven... vi skal nok få det til at virke. det eneste det kræver fra din side er en smule tålmodighed.
en af forskellene på windows og ubuntu er at windows nærmest har monopol så alle producenter er villige til at slikke røv på microsoft for at få netop deres hardware til at virke incl selv at lave drivers osv til deres produkter. Ubuntu er gratis og endnu ikke så udbredt at det på samme måde kan betale sig.
der er en løsning på dit problem, og sad jeg eller en af de andre "nørder" ved tastaturet så ville det sikkert virke på 20 minutter til en time. jeg har selv rodet med windowsinstalationer hvor det har taget dage at få ALT instaleret og til at virke. det er sjældent det sker i ubuntu omend der er hardware som bare ikke kan komme til at virke lige pt.
Som en af mine kamerater siger. "du skal ikke undervurderer nørdernes magt. nørderne har det samme hardware og giver ikke op før de finder en løsning"
løsningen på dit problem er der. dog desværre stadig på nørdsprog. nu skal vi bare have den forklaret på almindelig dansk...
med hensyn til pasword så kommer her en lille smule bagrundsviden fortalt på almindelig dansk.
den bruger du oprettede ved instalation (i mit tilfælde brugeren: michael) med paswordet:PASSWORD er den person som man går ud fra er ejeren af maskinen. men ved install osv vil man af sikerhedsgrunde gerne sikre sig at du nu er den du giver dig ud for at du er. det vil sige at jeg ikke bare kan gå ind på din computer og installere ting uden at jeg har dit pasword eller at du har oprettet en bruger med install rettigheder til mig.
når jeg nu står og kigger dig over skulderen mens du indtaster dit pasword så må jeg (igen af sikkerhedsgrunde) ikke se den kode du indtaster. du kan selv dække over keyboardet, men skærmen er lidt svær at dække samtidig derfor vises der intet på skærmen mens du taster dit pasword, men den registrerer det stadig
når jeg kører en komando med sudo (en forkortelse af SuperUser DO) så beder den om superuser pasword for michael. jeg taster derefter PASSWORD men dette kan ikke ses på skærmen. derefter er computeren tilfreds og har acepteret at jeg er mig og har de rette rettigheder