Jeg kører også Kubuntu 8.1. Har prøvet at installere KDenlive, men kan ikke åbne det. Det cracher HVER GANG jeg prøver at starte det, hvorfor? Har også prøvet Kino, men er lidt forvirret, lærer nok at bruge det. Har tidligere brugt "Pinnacle" under Windows, så jeg er nok forvændt med den grafiske brugerflade.
Har nogen løsningen på KDenlive's startvanskeligheder? Ville gerne se nærmere på det.
Et godt og nemt alternativ til Windows Movie Maker
-
- IRC nickname: johnb
- Geografisk sted: Thisted
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
Re: Et godt og nemt alternativ til Windows Movie Maker
johnb skrev:Jeg kører også Kubuntu 8.1. Har prøvet at installere KDenlive, men kan ikke åbne det. Det cracher HVER GANG jeg prøver at starte det, hvorfor? Har også prøvet Kino, men er lidt forvirret, lærer nok at bruge det. Har tidligere brugt "Pinnacle" under Windows, så jeg er nok forvændt med den grafiske brugerflade.
Har nogen løsningen på KDenlive's startvanskeligheder? Ville gerne se nærmere på det.
Prøv at installere disse pakker: libxcb-composite0, libxcb1-dbg og libxcb1-dev
Dette kan gøres enten via en terminal, eller ved at søge i Synaptic Pakkehåndtering.
Terminal kommandoen er:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install libxcb-composite0 libxcb1-dbg libxcb1-dev
Prøv at se om det virker nu. Hvis det ikke gør, kan du prøve at slette KDenLive's konfigurationsfiler, som kan findes i: /home/[dit brugernavn]/.kde/share/config/kdenliverc
Og derefter slå Compiz effekter fra. Jeg kender kun terminal kommandoen til dette, på Kubuntu og den ser således ud:
Kode: Vælg alt
kwin --replace
Håber det virker nu!