Hejsa.
Jeg skal have fast ip adr (manuel ip) på min linux ubuntu 8.10 box, men hver gang den genstartes så er det ændret tilbage til automatic dhcp.
Nogen ide til en løsning.
Brian
Manuel ip
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Manuel ip
sanmann skrev:Hejsa.
Jeg skal have fast ip adr (manuel ip) på min linux ubuntu 8.10 box, men hver gang den genstartes så er det ændret tilbage til automatic dhcp.
Nogen ide til en løsning.
Brian
har du adgang til din router? for så kan du bede den om altid at tildele dig en fast adresse
-
har du adgang til din router? for så kan du bede den om altid at tildele dig en fast adresse
Jeg har en linux server SME 7.3 der virker som ruter/firewall, men det er den enkelte ubuntu maskine som skal have fast/manuelt tildelt ip adresse.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
sanmann skrev:Jeg har en linux server SME 7.3 der virker som ruter/firewall, men det er den enkelte ubuntu maskine som skal have fast/manuelt tildelt ip adresse.
jeg kender intet til din server men ved at jeg på mit accespoint/router bad denne om at tildele faste ip's efter macadressen på maskinen... det skal laves manuelt men med 9 maskiner (6 af dem med 2 netkort) tog det ca 10 min at klare
-
Den option har jeg ikke på min linux server.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hej det er godt nok langtid siden det her emne har været aktiv, men jeg kan se at du stadig er med os. Har du stadig samme problem?
Det sound partner siger at er at du skal gøre det i konfigurationen for din router og ikke på din Linux server, du kan normalt tilgå konfigurationen for routeren ved at åbne en browser og så taste den ip men ændre det sidste nummer til 1, altså 192.168.1.1 for de fleste brugere.
Det sound partner siger at er at du skal gøre det i konfigurationen for din router og ikke på din Linux server, du kan normalt tilgå konfigurationen for routeren ved at åbne en browser og så taste den ip men ændre det sidste nummer til 1, altså 192.168.1.1 for de fleste brugere.
-
Hejsa.
Jeg har fået en bridge istedet for en ruter. og har sat en linux server med 2 netkort op som ruter samt meget mere.
Ellers mange tak for besvarelsen.
Brian
Jeg har fået en bridge istedet for en ruter. og har sat en linux server med 2 netkort op som ruter samt meget mere.
Ellers mange tak for besvarelsen.
Brian
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, det lyder advanceret, men så kan du jo bare markere emnet som løst