Hej.
Jeg har ved et uheld klikket på en knap der hed "overclock" i et program jeg skulle bruge til at måle temperatur på computeren.
Jeg har formateret computeren og har været inde i setup (BIOS) og valgt "load default settings". Er alt så normalt igen? Eller skal man gøre mere?
Håber der er nogen der har forstand på det.
Overclocking ved et uheld.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Overclocking ved et uheld.
Hvis du tilføjer CPU Frekvensskalering til dit panel, og presser din maskine lidt (rip en dvd eller lignende) - viser den så din maskines originale ydeevne?
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Processoren er på 2.40GHz. Det er som den ska være. Er alt så normalt?
Hilsen Kim.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Jep.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Okay.
Processoren er en Intel Core 2 Duo P8600 2.40GHz. Når Jeg er inde i setup, så kan Jeg se at der står 2.40GHz, så den er som den skal være. Så håber Jeg ikke at programmet har pillet ved andet.
Men Hvis det skulle ske at der var pillet ved andet, så hvis Jeg loader "default settings i BIOS, så er alt vel blevet ændret til det normale?
Processoren er en Intel Core 2 Duo P8600 2.40GHz. Når Jeg er inde i setup, så kan Jeg se at der står 2.40GHz, så den er som den skal være. Så håber Jeg ikke at programmet har pillet ved andet.
Men Hvis det skulle ske at der var pillet ved andet, så hvis Jeg loader "default settings i BIOS, så er alt vel blevet ændret til det normale?
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
planet-reptile skrev:Okay.
"Default settings" i BIOS betyder at du sætter BIOS tilbage til fabriksindstillingerne. Alle brugerændringer vil således blive nulstillet.
Du kan nemt se om din CPU er overclocket. Alt efter producent, får du oplysninger om CPU-hastighed, FSB og multiplier. På nogle bundkort er det muligt at ændre på både multiplier og FSB - disse 2 ganget med hinanden giver din CPU-hastighed. Men ofte er multiplieren låst, så det kun er muligt at hæve FSB.
Som du beskriver det er din CPU-hastighed helt normal.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD