Messenger!?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
mbruun

Messenger!?

Indlæg af mbruun »

Med frygt for at blive haglet ned, vover jeg alligevel pelsen. Kan man ikke kører msn messenger med ubuntu? På forhånd tak.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Messenger!?

Indlæg af Christian.Arvai »

hej :)

Det tror jeg ikke man kan, men du kan hente programmet amsn i tilføj-fjern, den kører på samme system som msn og fungere fint, hvis man skal skrive til andre der har windows pc´er (og der er understøttelse af webcam).

ps: men pidgin som er standart i ubuntu kan også klare den opgave (dog uden webcam).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Indlæg af Jarlen »

mbruun skrev:Med frygt for at blive haglet ned, vover jeg alligevel pelsen. Kan man ikke kører msn messenger med ubuntu? På forhånd tak.

Jeg håber da ikke du er bange for at blive haglet ned når du stiller spørgsmål, er det noget du har oplevet før?

Men, som christian siger, Pidgin er installeret på Ubuntu fra starten af (under Internet), og kan klare msn. Men de lidt mere "msn-specifikke" funktioner, som webcam, og de der små "status-navne", skal du vist bruge amsn for at kunne se. Hvis du ikke har amsn kan det findes i tilføj/fjern programmer :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
mbruun

Indlæg af mbruun »

nej nej, Jarlen....det var bare ment som gas!! Har kun oplevet hjælpsomhed og venlighed herinde!! folk har været super gode til at give lyn hurtig support!!!! Jamen jeg siger mange tak for hjælpen gutter, jeg prøver at rode med det.
mbruun

Indlæg af mbruun »

Nu har jeg rodet lidt med det, så vidt jeg lige kan se, er der ikke noget der hedder amsn i min tilføj/fjern, så gik ind på amn's hjemmeside, men jeg skal vælge download ud fra nogen kriterier, hvad enten jeg har Tcl/tk 8.4 eller 8.5 final version. Har bare installeret ubuntu intet andet, hvad bør jeg så vælge? På forhånd tak.
mbruun

Indlæg af mbruun »

Har rodet videre.....der er noget der hedder Kopete?? Hvad siger folket om det?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

hej

du skal vælge "all available applications" i feltet "show" i tilføj-fjern, det er nok derfor du ikke kan finde amsn.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
mbruun

Indlæg af mbruun »

takker!! download er sat igang:D Rigtig mange tak for den hurtige support!! Er blevet MEGET overrasket over ubuntu's brugervenlighed, damn det er nice:D
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

mbruun skrev:takker!! download er sat igang:D Rigtig mange tak for den hurtige support!! Er blevet MEGET overrasket over ubuntu's brugervenlighed, damn det er nice:D

det var da så lidt :)

PS: og du skal endeligt spørge hvis der er andre ting du har problemer med.

snigepige
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlæg af snigepige »

Kan man ikke køre yahoo messenger på emesene eller amsn?
Mit pidgin dur jo ikke rigtigt stadigvæk (af uvisse årsager) og da jeg dropper hotmail nu pga deres umulige tilgang til ubuntu har jeg lavet en yahoo-mail fordi jeg bedre kan lide deres layout en gmails. Så ville gerne kunne im'e med den konto.
Jeg har hentet YM ind og prøvet at køre det gennem wine, men den kommer ikke længere end til 'logger på'?

SKAL man have gmail eller msn for at kunne im'e?
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Indlæg af Jarlen »

snigepige skrev:Kan man ikke køre yahoo messenger på emesene eller amsn?
Mit pidgin dur jo ikke rigtigt stadigvæk (af uvisse årsager) og da jeg dropper hotmail nu pga deres umulige tilgang til ubuntu har jeg lavet en yahoo-mail fordi jeg bedre kan lide deres layout en gmails. Så ville gerne kunne im'e med den konto.
Jeg har hentet YM ind og prøvet at køre det gennem wine, men den kommer ikke længere end til 'logger på'?

SKAL man have gmail eller msn for at kunne im'e?

Hej.

Du skal ikke vælge protokol (msn/yahoo/yada yada) ud fra hvilken mailadresse du har. De forskellige netværk kan ikke tale sammen på tværs, så hvis du vil snakke med alle dine venner der bruger msn, kan du ikke gøre det vha. Yahoo Messenger. Til gengæld kan du godt bruge din @yahoomail konto, til msn-netværket.
Så du skal først tænke på hvilket netværk du gerne vil bruge, og så finde et program der kan bruge det netværk :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)