Mit ubuntu vil ikke starte???

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
rasmusberg
IRC nickname: rasmusberg

Mit ubuntu vil ikke starte???

Indlæg af rasmusberg »

Hej

jeg har netop installeret, conky og ændret en ny loginskærm. Når jeg så genstarter går den i stå der hvor loginskærmen plejer at komme, der er her bare et "tænke"-museikon og ellers sort skærm.

Mit spørgsmål er så hvad der kan være galt? Kan jeg eventuelt starte gnome uden at skulle logge ind på den almindelige måde? Når jeg prøver de forskellige muligheder i recovery sker der intet (Altså det hjælper ikke på problemet)

Hvad er kommandoen til at starte gnome fra terminalen? har prøvet "gnome-session" men uden held. Den siger "GTK warning - cannot open display".

Hvad er kommandoerne til at gå ind i en mappe og kopiere en mappe til en anden (Hvis nu jeg skulle formatere igen og dermed gemme mine ting...)

På forhånd tak
Rasmus Berg
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Mit ubuntu vil ikke starte???

Indlæg af eitreach »

Jeg garanterer ikke for noget, men du kan prøve dette fra recovery mode.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get remove --purge gdm

sudo apt-get install gdm

Recovery mode finder du ved at genstarte din maskine, og trykke ESC efter dine bios-informationer er blevet vist, og lige før grub loader.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Scrat
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Mit ubuntu vil ikke starte???

Indlæg af Scrat »

rasmusberg skrev:Hvad er kommandoerne til at gå ind i en mappe og kopiere en mappe til en anden (Hvis nu jeg skulle formatere igen og dermed gemme mine ting...)

cd <mappenavn>
cp -R <mappenavn> <mappenavn der skal kopieres til>

Alternativt, hvis du skulle i sort igen, tryk Ctrl+Alt+F2 (for at skifte til virtuel konsol nr. 2)

sudo apt-get install mc

Start mc (Midnight Commander) med

mc

Så får du en fed Norton Commander klon og kan kopiere lige så meget du lyster :wink:

PS. Du kommer tilbage til Grafisk tilstand ved tryk på Ctrl+Alt+F7
"This is Linux country. If you listen carefully, you can hear Windows reboot..."

Registered Linux user #133791 <|> http://counter.li.org
Registered Ubuntu user #24875 <|> http://ubuntucounter.geekosophical.net