Efter få opdateringer kan jeg ikke komme på nettet mere.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Poul-erik
IRC nickname: PE

Efter få opdateringer kan jeg ikke komme på nettet mere.

Indlæg af Poul-erik »

Hej,

Jeg roder jo med alt muligt, nu har jeg installeret Ubuntu 8,10 og 8,04 på 3 af mine PCér op til mange gange, og det virker perfekt, jeg har nu fået de forskellige 3D driver til at fungere + andre ting.

Jeg har lige nogle ting som i måske kan hjælpe med.

1. efter noget køresel med ubuntu og hentet diverse opdateringer + andre program pakker som feks. Atari emulator, Wine og her tilsidst hentede jeg Nvidia´s 177 3d driver og den fungere også fint, og så kommer problemet, for efter download feks af 177 driveren så er der ikke mere net tilgang, og dette har intet med den nvidia driver at gøre, det kan være hvad som helst.

Computeren fungere perfekt i opstart og ved download af forskellige opdateringer og pludselig efter at have hentet noget fra Synaptic så er der ikke mere net tilgang, og det er ikke det samme program jeg henter, det kan være nogle 3d programmer den ene gang + nogle emulator eller spil og så stopper min net tilgang.

Og dette problem gælder alle 3 pcér jeg har installeret det på, alså med forskellige bundkort/netkort og andet, og det virker perfekt i starten og når jeg så rigtigt skal til at rode og har fået opsat min desktop som jeg nu vil have den så er der ikke mere internet. ( starter jeg min Windows XP harddisk så virker nettet fint)

Når jeg nu prøver at deaktivere min forbindelse og derefter aktivere den igen så skriver den også :: you are now connected to auto eth1, og på dansk forbindelsen er nu oprettet ::

Her er det der vises når jeg går på nettet (forsøger).

Adressen kunne ikke findes :

firefox kan ikke finde serveren http://www.tv2.dk

Adressen (URL) stemmer ikke overens med et kendt websted og kunne ikke indlæses.
Det kan skyldes problemer med din proxy service eller et andet med DNS servere.

Jeg er lidt på den da jeg ikke lige kan finde en løsning og komme videre, det er frygeligt irriterende at det hele virker perfekt, og pludselig er der ikke mere internet og det har ikke noget at gøre med hvad jeg har hentet, det kan være hvad som helst.

Nu er det jo for mig ikke så nemt at gå ind og fjerne min net driver og geninstallere den for at se om det kunne hjælpe.

Og det har ikke noget med 8.10 at gøre, det kommer også i 8.04.

mvh. PE
Casper Hansen

Re: Efter få opdateringer kan jeg ikke komme på nettet mere.

Indlæg af Casper Hansen »

Er det en opgradering eller clean install?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Poul-erik

Indlæg af Poul-erik »

Casper Hansen skrev:Er det en opgradering eller clean install?

Hej,

Det er en clean install på alle computere, jeg prøvede bare for en ordens skyld at bruge et andet netkort, men det finder den åbenbart ikke selv igen ved opstart, så jeg fik den til under net indstilninger eller hvad det nu hedder at søge/oprette forbindelse på det nye netkort, men der var ingen forbindelse.

Men jeg undre mig nu lidt for jeg tror ikke det er selve netsystemet, det er et eller andet i firefox tror jeg uden at gøre mig klog.

Fordi jeg mener det er, at jeg har lige isat et Radeon 3450 PCI-I kort i den maskine der ikke vil på nettet, der sad et Nvidia 8500GT n. 512mb, når jeg så starter op kommer der en del brok fra ubuntu og jeg går ind i hardware drivers og får at vide at jeg skal downloade den ati driver, og det virker perfekt, den henter driveren og nu kører 3d igen + at der installeret et control center til ATI kortet, så der må være et eller andet i firefox der spærre eller. ???

mvh. PE
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej Poul-erik

hvad sker der hvis du går i terminalen og skriver:

Kode: Vælg alt

firefox

og derefter i addressefeltet i firefox indsætter:

https://ubuntudanmark.dk/forum/
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Poul-erik skrev:
Casper Hansen skrev:Er det en opgradering eller clean install?

Hej,

Det er en clean install på alle computere, jeg prøvede bare for en ordens skyld at bruge et andet netkort, men det finder den åbenbart ikke selv igen ved opstart, så jeg fik den til under net indstilninger eller hvad det nu hedder at søge/oprette forbindelse på det nye netkort, men der var ingen forbindelse.

Men jeg undre mig nu lidt for jeg tror ikke det er selve netsystemet, det er et eller andet i firefox tror jeg uden at gøre mig klog.

Fordi jeg mener det er, at jeg har lige isat et Radeon 3450 PCI-I kort i den maskine der ikke vil på nettet, der sad et Nvidia 8500GT n. 512mb, når jeg så starter op kommer der en del brok fra ubuntu og jeg går ind i hardware drivers og får at vide at jeg skal downloade den ati driver, og det virker perfekt, den henter driveren og nu kører 3d igen + at der installeret et control center til ATI kortet, så der må være et eller andet i firefox der spærre eller. ???

mvh. PE

Har du evt. prøver at installere en anden browser? Hvis dette er muligt er i hvertfald på nettet.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Poul-erik

Indlæg af Poul-erik »

christian.arvai skrev:hej Poul-erik

hvad sker der hvis du går i terminalen og skriver:

firefox

og derefter i addressefeltet i firefox indsætter:

https://ubuntudanmark.dk/forum/

Hej,

Imellemtiden har jeg installeret om for bare at prøve noget, nu har den kørt godt siden den blev installeret om Lørdag eftermiddag, så jeg prøver lige det du skriver der hvis den kolabser igen.

Jeg har hentet bunkevis af programmer på synaptic + jeg har downloaded en masse fra www.ubuntu-gamers, og det er jo ret genialt når man ikke er god til at bruge disse lidt underlige komandoer for at få et program installeret da de installere sig selv ved få klik, og det er det jeg mener man skal frem til hvis Ubuntu skal på alle´s hjemme PC, jeg så et eller andet sted en installation af openoffice 3, og det skræmmer jo nok folk lidt med de komandoer man skal indtaste for at pakke ud og andet.

Derfor tror jeg mange vender tilbage til deres Windows da du jo bare klikker næste og næste og så køre det.

Jeg bliver mere og mere imponeret af det da det efterhånden er blevet nemt at få nogle programmer på og spil så man har lidt at rode med, AK ja jeg husker da jeg købte mit første LINUX SuSE 7.0 Personal der skulle jeg rigtigt til at bruge Linux :lol: , men det var for kringlet.

Særdeles det med 3D grafikkort drivere drev mig til vanvid med Linux i starten, jeg ligger inde med SuSE 7.0 Personal, 7.2 Personal, 7.3 Personal, 8.0 Personal, 8.1 Professinal, 9.2 Professional, 10.0, 10.1, og 10.3 ( ja jeg har sku forsøgt at springe på Linux vognene), men det er først nu det er ved at blive interesandt.

mvh. PE