Problem med lysstyrke. (Løst)

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
SelvsvingGN

Problem med lysstyrke. (Løst)

Indlæg af SelvsvingGN »

Hej, jeg har fået et mærkeligt problem efter jeg opgraderede far ubuntu 8.04 til 8.10.

Jeg har en dell inspiron 9400 laptop som har nogle knapper på fronten til at kontrolere lydstyrke, og afspilning af lyd. men når jeg f.eks. skruer op for lysstyrken vha. af "Fn"+"pilop" går der kage i det. Normalt ville den gå et hak op hver gang man trykker men nu køre den lysstyrken helt i top eller helt i bund hvergang man trykker en gang. Efterfølgende virker lyd knapperne ikke og det løser sig først efter man har logget af og på igen. Jeg har også oplevet at firefox opførte sig mystisk. Er der nogen der kender lidt til dette.. Der var ikke problemer under 8.04.

på forhånd tak..
Senest rettet af SelvsvingGN 7. okt 2009, 12:54, rettet i alt 1 gang.
9had
IRC nickname: 9had
Geografisk sted: Slagelse

Re: Problem med lysstyrke.

Indlæg af 9had »

som ubuntu bruger på dell inspiron maskine, kan jeg måske tilbyde nogle tips :)

jeg havde samme/lign. problemer under beta testing af 8.10 ...
men fandt ud af at de forsvandt da jeg opdaterede min bærbærs firmware til den seneste version, fra dell's hjemmeside.
http://support.euro.dell.com/support/do ... l=da&s=gen

sørg også for at du har det seneste ubuntu opdateringer, der kommer næsten dagligt nyt ... :)

evt. prøv også ctrl + alt + f12 (hvis skærmen går i sort, tryk på alt +f7) dette fiksede mine problemer under beta tests. uden at genstarte X. eller logge ud.
Ubuntu 8.10 @ DELL Inspiron 1501
SelvsvingGN

Re: Problem med lysstyrke.

Indlæg af SelvsvingGN »

Tak det løste problemet..