Findes der en god mediaplayer til Ubuntu som kan afspille DVD filer der er gemt som filer på harddisken. Jeg har prøvet med VLC men kan kun få den til at afspille .VOB filerne enkeltvis. Det jeg søger er samme funktion som når der afspilles fra DVD afspiller på TV.
Jeg har afprøvet Ogle som kan dette men vil lige høre om der findes andre og bedre alernativer.
God Weekend
Flemming
Mediaplayer
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Mediaplayer
Klitgaard skrev:Findes der en god mediaplayer til Ubuntu som kan afspille DVD filer der er gemt som filer på harddisken. Jeg har prøvet med VLC men kan kun få den til at afspille .VOB filerne enkeltvis. Det jeg søger er samme funktion som når der afspilles fra DVD afspiller på TV.
Jeg har afprøvet Ogle som kan dette men vil lige høre om der findes andre og bedre alernativer.
God Weekend
Flemming
nu må jeg lige have hjælp fr nogle andre for jeg har faktisk glemt hvad for et program jeg brugte tidligere, men der findes programmer der mounter et imige som et virtuelt drev som du så kan afspille med en almindelig dvd
-
- IRC nickname: benjamin_FOX
- Geografisk sted: Nykøbing F.
Mornings.
Jeg kører 8.04 m/ dualboot - XP og Ubuntu ligger på mit c-drev. Til mit d-drev er kopieret nogle egne DVD-film, og de ligger som vob-filer m.fl.
D-drevet er 'monteret', så der er adgang dertil fra Ubuntu.
Når jeg starter VLC og går i fil > open directory, får jeg mulighed for at vælge dén mappe, hvor filerne til den film, jeg gerne vil se, ligger.
Du skal ikke vælge de enkelte vob-filer (i mappen), men 'hele mappen', og det virker hos mig.
Held og lykke - og rigtig god søndag.
Jeg kører 8.04 m/ dualboot - XP og Ubuntu ligger på mit c-drev. Til mit d-drev er kopieret nogle egne DVD-film, og de ligger som vob-filer m.fl.
Når jeg starter VLC og går i fil > open directory, får jeg mulighed for at vælge dén mappe, hvor filerne til den film, jeg gerne vil se, ligger.
Du skal ikke vælge de enkelte vob-filer (i mappen), men 'hele mappen', og det virker hos mig.
Mange hilsner
Asger [FOX] / 'Benjamin'
Pilot i Lolland Falster Svæveflyveklub - http://www.lfsv.dk
Se også: http://www.herningsvaeveflyveklub.dk
0-100 km./t. på mindre end 3 sekunder - og op til måske mere end 250 km./t. !!!
- det er de problemer, vi svæveflyvere må døje med
Asger [FOX] / 'Benjamin'
Pilot i Lolland Falster Svæveflyveklub - http://www.lfsv.dk
Se også: http://www.herningsvaeveflyveklub.dk
0-100 km./t. på mindre end 3 sekunder - og op til måske mere end 250 km./t. !!!
- det er de problemer, vi svæveflyvere må døje med
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Benjamin skrev:Mornings.
Hej Klitgaard
jeg har lige testet det i Vlc i 8.10, metoden er præcist som på 8.04 (den Benjamin lige har beskrevet), men jeg ved ikke
om det også skyldes nogle af de codecs jeg har installeret, så her er et link til den guide jeg har skrevet/brugt selv:
viewtopic.php?f=11&t=4101
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: benjamin_FOX
- Geografisk sted: Nykøbing F.
Kære Klitgaard.
Jeg er bare nysgerrig: Fik Du det til at virke (?).
Jeg er bare nysgerrig: Fik Du det til at virke (?).
-
- Geografisk sted: Kolding
Ja jeg har fået det til at virke, men ikke som jeg troede ved at åbne gennem VLC. Men hvis man bruger filhånteringen og stiller sig på den mappe hvor filmen ligger og højreklikker så kan der vælges "Åben med". Hvis der så vælges VLC så spiller det.
Flemming
Flemming
-
- Admin
hej
nu er jeg nysgerrig, bruger du ubuntu 8.10 og den nye vlc player 0.9.4 ?
nu er jeg nysgerrig, bruger du ubuntu 8.10 og den nye vlc player 0.9.4 ?
-
- Geografisk sted: Kolding
Ja det er.
Flemming
Flemming
-
- Admin
hej
tak for svaret, jeg har siden dit første indlæg fået skrevet mere i vlc guiden om afspilning af dvd, så jeg håber det er
godt nok beskrevet nu (guiden er under opbygning).
tak for svaret, jeg har siden dit første indlæg fået skrevet mere i vlc guiden om afspilning af dvd, så jeg håber det er
godt nok beskrevet nu (guiden er under opbygning).