Jeg bruger en
Kode: Vælg alt
<?php
include('../Include/etellerandet.php);
?>
Og når jeg prøver at se en sådan side får jeg meddelelsen:
Warning: include(../Include/funktioner.php) [function.include]: failed to open stream: Permission denied in ~/Hjemmesider/HjemmesideX/Undermappe/sidenavn.php on line 2
Og så kommer naturligvis navnene på de funktioner som ikke har kunnet åbnes, f.eks.:
Warning: include() [function.include]: Failed opening '../Include/funktioner.php' for inclusion (include_path='.:') in ~/Hjemmesider/HjemmesideX/Undermappe/sidenavn.php on line 2
Følger jeg [function.include]-linket kommer flg. side:
The requested URL /HjemmesideX/Undermappe/function.include was not found on this server.
Phpinfo() hos min udbyder, hvor tingene fungerer som de skal, sætter include_path local .: og samme værdi har include_path master value.
Jeg har prøvet at ændre include_path på min egen pc til samme værdi (samt alle andre værdier som jeg kan komme i tanker om, f.eks. '/Hjemmesider/Include/etellerandet.php') men uden bedre resultat.
Når jeg genstarter apache2 fortæller den mig, at include_path er ændret til det, som jeg har bestemt, men siden vises alligevel ikke. Kun fejlmeddelelserne.
Da nu første fejlmeddelelse siger 'permission denied' har jeg set på rettighederne. MEN: jeg har alle de rettigheder der skal til, både i mapper og filer.
Så jeg formoder at problemet ligger i 'include_path'
Jeg har ændret include-path i hhv. /etc/php5/apache2/php.ini og i /etc/apache2/httpd.conf
Er der evt. andre steder det skal gøres? Og hvordan skal stien være?
Alle gode forslag modtages med tak