hej alle sammen..
jeg har for nylig installeret ubuntu 8.10 pA min maskine.. Men nu er mit net begyndt at vAre meget meget langsomt.. Ofte tager det over 10 sekunder at loade en forholdsvis simple side.. Nogen gane bliver den aldrig fArdig..
I starten fungerede det fint..
IOvrigt skal det lige siges at jeg har en 20megabit forbindelse, sA den er der ikke noget galt med .. (mine win pcer kOre ogsA fint..)
Problemer med browser..
-
- IRC nickname: thardmann
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Problemer med browser..
Thardmann skrev:hej alle sammen..
jeg har for nylig installeret ubuntu 8.10 pA min maskine.. Men nu er mit net begyndt at vAre meget meget langsomt.. Ofte tager det over 10 sekunder at loade en forholdsvis simple side.. Nogen gane bliver den aldrig fArdig..
I starten fungerede det fint..
IOvrigt skal det lige siges at jeg har en 20megabit forbindelse, sA den er der ikke noget galt med .. (mine win pcer kOre ogsA fint..)
Har du tjekket for driftsinformation fra din ISP (internetserviceudbyder) ?
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Nordjylland
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
ISP... Hmm.. Nej, men hvad skulle jeg dog også det for? Mit internet virker helt fint, bare ikke på Ubuntu .. Alle mine andre maskiner der køre windåse, køre fjong..
Mht tuning af firefox. Ja, det tip kender jeg godt til.. Men det ikke det der er problemet her.. Om så jeg tunede firefox, ville jeg aldrig nå i nærheden af de 20mbit jeg normalt har.
Mht tuning af firefox. Ja, det tip kender jeg godt til.. Men det ikke det der er problemet her.. Om så jeg tunede firefox, ville jeg aldrig nå i nærheden af de 20mbit jeg normalt har.
-
Thardmann skrev:ISP... Hmm.. Nej, men hvad skulle jeg dog også det for? Mit internet virker helt fint, bare ikke på Ubuntu .. Alle mine andre maskiner der køre windåse, køre fjong..
Hmm, Ok.
Hvor hurtig er forbindelsen fra din Linux box til din bredbåndsrouter?
Kablet netværk kan være så langsom som ned til 9 Mbit/s, hvis du bruger en switch og måske endnu langsommere hvis du har noget som broadcaster meget (spil).
Gammeldags trådløs IEEE 802.11.a kan køre så langsomt som 6 Mbit/s.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej,
En switch forbedrer da betydeligt performance i forhold til en hub ved brug af ethernet. Der er da ingen der bruger 10 Mbit idag, og derfor vil de fleste have et 100 Mbit kablet netværk.
Jeg har større mistanke til at mtu er forkert indstillet og ikke passer til 20 mbit. Eller dns ikke er korrekt indstillet.
Firefox bruger lidt tid til at kontrollere for nye opdateringer og indlæsning af gemt historik.
Derudover er det en kendt ting at en del addons sløver Firefox ned. Prøv at deaktivere alle addons og aktiver dem en efter en.
En switch forbedrer da betydeligt performance i forhold til en hub ved brug af ethernet. Der er da ingen der bruger 10 Mbit idag, og derfor vil de fleste have et 100 Mbit kablet netværk.
Jeg har større mistanke til at mtu er forkert indstillet og ikke passer til 20 mbit. Eller dns ikke er korrekt indstillet.
Firefox bruger lidt tid til at kontrollere for nye opdateringer og indlæsning af gemt historik.
Derudover er det en kendt ting at en del addons sløver Firefox ned. Prøv at deaktivere alle addons og aktiver dem en efter en.
-
PKO skrev:Hej,
Er computeren old nok, eller er netværk via USB er 10 Mbit/s ethernet da en mulig begrænsning.
-
Godaften..
For lige at gøre det hele lidt nemmere, så vil jeg bede jer besøge denne tråd:
viewtopic.php?f=3&t=4234&p=24784#p24784
Det er også min, og omhandler nu det samme..
Mht til jeres svar (svar venligst i den tråd jeg har postet link til):
Jeg har nu fået mit net her hjemme til at køre fint.. Det er iøvrigt trådløst..
Nu går problemet på, at jeg ikke kan køre wireless på skolen.. (Tjek den anden tråd)
Mange tak
For lige at gøre det hele lidt nemmere, så vil jeg bede jer besøge denne tråd:
viewtopic.php?f=3&t=4234&p=24784#p24784
Det er også min, og omhandler nu det samme..
Mht til jeres svar (svar venligst i den tråd jeg har postet link til):
Jeg har nu fået mit net her hjemme til at køre fint.. Det er iøvrigt trådløst..
Nu går problemet på, at jeg ikke kan køre wireless på skolen.. (Tjek den anden tråd)
Mange tak