Firefox, IBM T43, 8.10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
w_ubuntu

Firefox, IBM T43, 8.10

Indlæg af w_ubuntu »

Bær lige over med mig, hvis det ikke er det rette forum: Jeg har en IBM Lenovo T43 som jeg lige har lagt Ubuntu 8.10 på. Der er ikke lagt nogen anden software på, end den, der kommer med en std. installation. Jeg har det løjerlige problem, at Ubuntu crasher/låser når jeg kører en Firefox session. Jeg kan ikke engang komme til et terminal-vindue... What gives??
Jørn W.
Casper Hansen

Re: Firefox, IBM T43, 8.10

Indlæg af Casper Hansen »

w_ubuntu skrev:Bær lige over med mig, hvis det ikke er det rette forum: Jeg har en IBM Lenovo T43 som jeg lige har lagt Ubuntu 8.10 på. Der er ikke lagt nogen anden software på, end den, der kommer med en std. installation. Jeg har det løjerlige problem, at Ubuntu crasher/låser når jeg kører en Firefox session. Jeg kan ikke engang komme til et terminal-vindue... What gives??
Jørn W.

Hvilken side crasher FX?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
w_ubuntu

Indlæg af w_ubuntu »

Casper Hansen skrev:
w_ubuntu skrev:Bær lige over med mig, hvis det ikke er det rette forum: Jeg har en IBM Lenovo T43 som jeg lige har lagt Ubuntu 8.10 på. Der er ikke lagt nogen anden software på, end den, der kommer med en std. installation. Jeg har det løjerlige problem, at Ubuntu crasher/låser når jeg kører en Firefox session. Jeg kan ikke engang komme til et terminal-vindue... What gives??
Jørn W.

Hvilken side crasher FX?

Det viser sig, at det ikke kun er i Firefox-sessioner det går galt, Open Office crasher også: skrivning i Writer, efter ca. 5 minutters drift. En bekendt rapporterede til mig om et varmeproblem i forh. til processoren. Kan det være det, der er på spil ?
JW
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Det lyder ikke som software fejl, men mere som noget hardware relateret.

Hvis computeren generelt har varmeproblemer kan det være CPU'en der er ved at stå af.

Har computeren problemer i andre styresystemer??
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
w_ubuntu

Indlæg af w_ubuntu »

Nej. Den har kun haft problemer i Ubuntu. Tid. kørte jeg en dual-boot løsning, med WIN XP på den ene partition og Ubuntu på den anden. Der var kun problemer, når jeg kørte Ubuntu. Jeg flåede så WIN af og lagde en frisk Ubuntu på i håb om at fejlen forsvandt - no such luck :-(