Får denne melding ved installering af VLC:
E: /var/cache/apt/archives/vlc-data_0.9.4-1ubuntu3_all.deb: forsøger at overskrive '/usr/share/doc/vlc/bugreport-howto.txt', som også er i pakken vlc-nox
E: /var/cache/apt/archives/libvlccore0_0.9.4-1ubuntu3_i386.deb: forsøger at overskrive '/usr/lib/libvlccore.so.0.0.2', som også er i pakken libvlc0
Hvad kan dette skyldes?
Flemming
Problemer med installering af VLC i ver. 8.10
-
- Geografisk sted: Kolding
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Problemer med installering af VLC i ver. 8.10
For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Programmer i (K)Ubuntu.
MVH Redaktør-Team
MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
hej
kan du beskrive hvordan du installerede ?
se evt også i denne guide: viewtopic.php?f=11&t=4101
PS: hvis dit første indlæg er et spørgsmål til denne guide (men var fejlplaceret), så skriv lige en pb til mig, så flytter jeg tråden igen.
kan du beskrive hvordan du installerede ?
se evt også i denne guide: viewtopic.php?f=11&t=4101
PS: hvis dit første indlæg er et spørgsmål til denne guide (men var fejlplaceret), så skriv lige en pb til mig, så flytter jeg tråden igen.
-
det var lige denne guide jeg fulgte. Jeg bemærkede ved opgradering til Ubuntu ver. 8.10 et eller andet der gik galt og sprang dette over. Husker ikke hvad det var, men ver. 810 kører nu.
Hvis jeg går ind isynaptic og leder efter beskadigede pakker finder den denne pakke VLC-plugin-esd.
Hvis jeg forsøger at reparerer denne vises: Der opstod en fejl og i vinduet vises:
E: /var/cache/apt/archives/vlc-data_0.9.4-1ubuntu3_all.deb: forsøger at overskrive '/usr/share/doc/vlc/bugreport-howto.txt', som også er i pakken vlc-nox
E: /var/cache/apt/archives/libvlccore0_0.9.4-1ubuntu3_i386.deb: forsøger at overskrive '/usr/lib/libvlccore.so.0.0.2', som også er i pakken libvlc0
så det ser ud til at et eller andet går galt når denne pakke skal repareres.
Flemming
Hvis jeg går ind isynaptic og leder efter beskadigede pakker finder den denne pakke VLC-plugin-esd.
Hvis jeg forsøger at reparerer denne vises: Der opstod en fejl og i vinduet vises:
så det ser ud til at et eller andet går galt når denne pakke skal repareres.
Flemming
-
- Admin
hmm ok
det er en opgradering der driller, prøv at marker VLC-plugin-esd. til fuldstændig fjernelse og (efter at den er afinstalleret), marker den til installering igen.
ps: jeg kan ikke lige hitte ud af at flette den tråd ind under guiden , men vi tager den bare her i stedet for.
det er en opgradering der driller, prøv at marker VLC-plugin-esd. til fuldstændig fjernelse og (efter at den er afinstalleret), marker den til installering igen.
ps: jeg kan ikke lige hitte ud af at flette den tråd ind under guiden , men vi tager den bare her i stedet for.
-
opdagede at pakke VLC ikke var installeret men at en pakke VLC-nox var. Derfor afinstallerede jeg VLC-plugin.esd og derefter lihvlccore derefter vlc-nox.
så installerede jeg VLC igen og den findes nu under programmer.
Er VLC-plugin-esd nødvendig og hvad mangler ellers.
Flemming
så installerede jeg VLC igen og den findes nu under programmer.
Er VLC-plugin-esd nødvendig og hvad mangler ellers.
Flemming
-
Hej,
VLC-plugin-esd:
Esound audio output plugin for VLC
This plugin adds support for the Enlightened Sound Daemon to the VLC
media player. To activate it, use the `--aout esd' flag or select the
`esd' audio output plugin from the preferences menu.
VLC is the VideoLAN project's media player. It plays MPEG, MPEG2, MPEG4,
DivX, MOV, WMV, QuickTime, mp3, Ogg/Vorbis files, DVDs, VCDs, and multimedia
streams from various network sources.
Så hvis dit system virker uden dette, er det ikke nødvendigt. Du anvender højst sandsynligt PulseAudio eller Alsa.
VLC-plugin-esd:
Esound audio output plugin for VLC
This plugin adds support for the Enlightened Sound Daemon to the VLC
media player. To activate it, use the `--aout esd' flag or select the
`esd' audio output plugin from the preferences menu.
VLC is the VideoLAN project's media player. It plays MPEG, MPEG2, MPEG4,
DivX, MOV, WMV, QuickTime, mp3, Ogg/Vorbis files, DVDs, VCDs, and multimedia
streams from various network sources.
Så hvis dit system virker uden dette, er det ikke nødvendigt. Du anvender højst sandsynligt PulseAudio eller Alsa.
-
- Admin
VLC-plugin-esd anbefales på VLC hjemmeside, så den gavner vel , og resten af det du mangler står i kap 2 i guiden:
så burde VLC virke til det meste.
EDIT:
efter at have undersøgt det nærmere og skrevet lidt med PKO, er jeg komme til den konklusion
at det er unødvendigt at installere VLC-plugin-esd, så guiden er blevet rettet nu.
vlc
ubuntu-restricted-extras
non-free-codecs
libdvdcss2
vlc-plugin-esd
mozilla-plugin-vlc
non-free-codecs
så burde VLC virke til det meste.
EDIT:
efter at have undersøgt det nærmere og skrevet lidt med PKO, er jeg komme til den konklusion
at det er unødvendigt at installere VLC-plugin-esd, så guiden er blevet rettet nu.