Steam inastalations guide

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
keel

Steam inastalations guide

Indlæg af keel »

Hej
Jeg er helt ny i Linux verden og har kun siddet og leget med det i dag. Min søns cpu gik ned og nu var chancen. problemet er at succeskriterium nummer 1 er at Steam virker derefter at han kan afspille medier (mp3)

jeg har fundet nogle guides men det virker som om de er skrevet til garvede linux hoveder.
.
er der nogen der kan forklare helt præcist hvad man skal gøre for at få Steam til at virke? jeg har hentet Ubuntu 8.10

jeg har fattet der er en "terminal" og et pakke program men så er den heller ikke længere :(
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Steam inastalations guide

Indlæg af eitreach »

Velkommen til forum. :)

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg kan da gøre et forsøg. Først skal du i hvert fald have installeret Wine.

Et pakkeprogram er et program til at installere programmer fra - fra Ubuntu's centrale arkiver. Synaptic bruges oftest, og den kan findes under System > Administration > Synaptic. Her søger du på wine, og markerer den til installation ved at klikke på firkanten til venstre for navnet, og vælge det derfra. Så trykker du Anvend, og venter på at programmet bliver færdigt med at installere.

Wine er et program som bruges til at afvikle Windows-programmer på Linux - ikke alting virker, men Steam skulle gerne.

Prøv så at starte Steam ved at dobbeltklikke på dets ikon.

Hvis det ikke virker, siger du naturligvis bare til. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
keel

Indlæg af keel »

Hej 1000 tak det virker. nu er det så et spørgsmål om Counter strike fungere

jeg tror der er et problem med driver... om ikke andet nævnte jeg at jeg ikke kan afspille mp3

jeg får denne fejl når jeg prøver at installere codec

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

hvad skal jeg gøre? når jeg prøver i terminalen siger den at jeg skal have superbruger rettigheder?
eitreach

Indlæg af eitreach »

Jeg prøver lige at finde en ordentligt Counter Strike-guide når jeg har skrevet dette indlæg.

Den fejl du får opstår som regel når man afbryder Synaptic i installation eller lignende - det fikses ved at hoppe i en terminal og bruge

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a

At installere codecs kan gøres hurtigt med Synaptic også - prøv at kigge efter ubuntu-restrictex-extras, og installér den - så får du også Java, Flash og andet godt med.

Angående Counter-Strike, så skulle det virke, bortset fra stemmekommunikation - så det er bare at installere som du ellers plejer i Windows, går jeg stærkt ud fra.
"A Narn heavy cruiser?!"

planet-reptile

Indlæg af planet-reptile »

Hilsen Kim.
eitreach

Indlæg af eitreach »

Steam virker allerede - men kan du måske give en hånd med Counter-Strike?
"A Narn heavy cruiser?!"

keel

Indlæg af keel »

Hej Det var da helt kanon med den kode. den løste en helt række problemer så nu virker grafikkortet også.

Jeg havde fundet ud af at installere wine men vidste ikke rigtig hvad det gjorde. 1000 tak for hjælpen.

Jeg vender lige tilbage når cs virker

keel
planet-reptile

Indlæg af planet-reptile »

Jeg har spillet Counter strike Source med Ubuntu, men med en noget lav FPS. Men Jeg er sikker på at det også havde med hardwaren at gøre.
Jeg har lavet en guide til steam, det var godt nok til 7.10 Jeg tager lige et citat derfra angående lyd.
Det kan godt ske at du mangler lyd i spillene, men det ordnede jeg ved at gå til Programmer - wine - configure wine, gå til Audio og sæt flueben i ALSA driver.

Prøv at gøre det og se om lyden så virker som den skal.
Hilsen Kim.