Firewall "slået til" i Ubuntu.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Michael
Geografisk sted: Tørring

Firewall "slået til" i Ubuntu.

Indlæg af Michael »

Hej Alle,

Er helt absolut grøn og uerfaren i Linux og dermed Ubuntu :D

Har fået installeret en Firewall, der hedder Firestarter.
Men hvordan får Jeg den til altid at starte op sammen med Ubuntu, sådan at PCen altid er beskyttet?

På forhånd tak ;-)

Michael
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Firewall "slået til" i Ubuntu.

Indlæg af Christian.Arvai »

hej og velkommen til forum :)

firestarter er et program du kan bruge til at kontollere den indbyggede firewall med, du behøver den ikke, da selve firewall´n er indbygget i ubuntu som standard, du kan godt tilføje
den i system>indstillinger>sessioner>tilføj i felterne "navn" og "kommando" skrives "firestarter" (med små bogstaver) og vælg "tilføj", dette vil gøre at firestarter tænder under
opstart af pc, men så vidt jeg husker vil den af sikkerhedsmæssige hensyn, stadigt bede om dit password.

EDIT:
nu har jeg testet det, og den laver lige det nummer, så det er en anden metode vi skal have fat på, hvis du stadigt vil bruge firestarter som beskrevet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Michael
Geografisk sted: Tørring

Indlæg af Michael »

Så hvis Jeg forstår dig rigtigt, er det ikke nødvendigt at gøre noget ved firewall, da den passer sig selv uden nødvendig indblanden fra mig ;-)

Tak for det hurtige svar :-)

Michael
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

ja.. personligt bruger jeg aldrig firestarter, ubuntu´s firewall fungerer fint som standart, firestarter er et program man kan bruge, hvis man vil lave specielle indstillinger i firewall´n, men det
er ikke noget der er brug for som udgangspunkt, så jeg vil anbefale dig at slette firestarter igen (eller blot undlade at bruge det), så er du sikret mht. firewall, og der er pt ikke nogle kendte
eksempler på virus i ubuntu, så du behøver heller ikke hente evt virusprogrammer.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Firewallen er en del af kernen i Linux.

Firestarter er bare en front-end til indstilling af denne.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal