I min tidligere linux (Mandriva 2006) kunne jeg ændre min boot-opsætning mht hvor lang tid der skulle gå inden den bootede på den forvalgte disk, hvilke andre diske der skulle bootes på, osv.
Jeg kan ikke finde det tilsvarende sted at ændre det i ubuntu. Kan nogen hjælpe?
boot-loader
-
- Geografisk sted: Rødovre
boot-loader
Glad hilsen,
Hans
Hans
-
Re: boot-loader
hans skrev:... mht hvor lang tid der skulle gå inden den bootede på den forvalgte disk, hvilke andre diske der skulle bootes på
Når GRUB viser sig på skærmen ses, hvilke diske, der kan bootes fra. Dual booter man er Ubuntu sat til primærsystem og tiden til 10 sekunder.
Begge dele kan dog let ændres. Se her.
Mvh. - Balder
-
- Geografisk sted: Køge
boot-loader
Istedet for sudo gedit som det siger i linken, brug sudo nano eller gksudo gedit.
Hvis man bruger sudo gedit ti at åbent noget graffisk kan det have fatale følger.
Hvis man bruger sudo gedit ti at åbent noget graffisk kan det have fatale følger.
-
boot-loader
Artificial Intelligence skrev:Istedet for sudo gedit som det siger i linken, brug sudo nano eller gksudo gedit.
Og du opfatter "/boot/grub/menu.lst" som noget grafisk..? (Det er det måske)
Troede at gksudo var til deciderede grafiske brugerflader. - Firefox, Evolution osv.
Mvh. - Balder
-
- Geografisk sted: Køge
boot-loader
Doh!!! Sorry.
Jeg er bare vant til at folk har med at poste sudo gedit med grafisk ting.
Jeg er bare vant til at folk har med at poste sudo gedit med grafisk ting.
-
- Geografisk sted: Rødovre
Re: boot-loader
Så lykkedes det igen med en ændring. Jeg fik sat tiden fra 10 op, men boot selvfølgelig stadig med ubuntu som første prioritet!
I Mandriva brugte jeg "lilo" som boot-loader, og det var ret nemt at ændre der, men jeg er ved at lære kommandoerne i ubuntu, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med denne distro og den hurtige hjælp der er at få her!
Hans
I Mandriva brugte jeg "lilo" som boot-loader, og det var ret nemt at ændre der, men jeg er ved at lære kommandoerne i ubuntu, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med denne distro og den hurtige hjælp der er at få her!
Hans
Glad hilsen,
Hans
Hans