Digital signatur fra windows

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
ildfroe

Indlæg af ildfroe »

Hej

Hvordan får jeg min digitale signatur fra firefox i windows til ubuntu?
Jeg har prøvet at lave en sikkerhedskopi som jeg så prøver at hente i ubuntu, men det virker ikke :(
Balder

Re: Digital signatur fra windows

Indlæg af Balder »

ildfroe skrev:Hvordan får jeg min digitale signatur fra firefox i windows til ubuntu?
Jeg har prøvet at lave en sikkerhedskopi som jeg så prøver at hente i ubuntu, men det virker ikke

Du skal importere den digitale signatur til Firefox. Det er noget i den her retning:

Rediger > Præferencer > Avanceret > Kryptering > Vis certifikater > Importer > marker DigSign.pkcs12 (der hvor du har den liggende) > Åbn > Adgangskode > Ok > Krypteringskode > Ok > Ok > Ok.

Det springende punkt er "DigSign.pkcs12". Den skal nemlig først skabes. Læs grundigt her.

Kan ikke længere huske, om den skal eksporteres fra Internet Explorer for at kunne blive til "DigSign.pkcs12" eller om det også kan lade sig gøre at eksportere fra Firefox. Selv har jeg "DigSign.pkcs12" liggende på en USB-nøgle og kan lægge den ind i Firefox og fjerne den igen når det passer mig.
Mvh. - Balder
Ormen
Geografisk sted: Trekantsområdet

Indlæg af Ormen »

Jeg er temmelig sikker på at .pkcs12 filerne skal eksporteres fra IE, før man kan bruge dem direkte andre steder. Det virkede her som det eneste :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
ildfroe

Indlæg af ildfroe »

Firefox vil ikke lade mig gemme pcks12 filen, den kommer med en fejlmeddelelse om at der ikke kan gemmes på smartcard.... :?:
Og i internet explorer kan jeg slet ikke få lov til at gemme i pcks12, kun i pcks7 :?: :?:
Balder

Indlæg af Balder »

ildfroe skrev:Firefox vil ikke lade mig gemme pcks12 filen, den kommer med en fejlmeddelelse om at der ikke kan gemmes på smartcard.

Filen skal ikke gemmes på smartcard. Den skal indsættes i Firefox. - Se instruktionen længere oppe.

Læs her, hvordan du eksporterer den digitale signatur fra IE.
Mvh. - Balder
ildfroe

Indlæg af ildfroe »

Balder skrev:
ildfroe skrev:Firefox vil ikke lade mig gemme pcks12 filen, den kommer med en fejlmeddelelse om at der ikke kan gemmes på smartcard.

Filen skal ikke gemmes på smartcard. Den skal indsættes i Firefox. - Se instruktionen længere oppe.

Du misforstår. Firefox har en export funktion, som kommer med en kryptisk fejlmeddelelse om smartcard, selvom jeg prøver at gemme på skrivebordet :?

Men det link du lige gav virkede perfekt :D
Så nu virker det :P

Jeg synes dog det er mærkeligt at IE's export funktion heller ikke virker... Men pyt.

Tak for hjælpen :)
Dolmio

Re:

Indlæg af Dolmio »

Balder skrev:Filen skal ikke gemmes på smartcard. Den skal indsættes i Firefox. - Se instruktionen længere oppe.

Tak, Balder. Virker perfekt. Du har sparet mig for meget tid og besvær :D

/Dolmio