hej jeg er stærkt svagsynet og mangler derfor et forstørrelsesprogram til linux
jeg er pt windows bruger og har et program der hedder zoomtext
findes der noget tilsvarende til linux
hilsen
sirsni
Forstørrelses program
-
Re: Forstørrelses program
Hej,
Velkommen til forum.
Der findes til Ubuntu et program for svagtseende kaldet Orca.
https://help.ubuntu.com/community/Accessibility
Velkommen til forum.
Der findes til Ubuntu et program for svagtseende kaldet Orca.
https://help.ubuntu.com/community/Accessibility
Senest rettet af PKO 29. okt 2008, 23:26, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Jeg er selv svagtseende, og bruger som regel et værktøj i Compiz som hedder Magnifier.
Jeg kan ikke huske om det er med i 8.04, men det er i hvert fald med i 8.10, som udkommer imorgen.
Indtil da, er der et værktøj som hedder Enhanced Zoom Desktop - jeg ved ikke om det ligner det du plejer, men det er et forsøg værd.
Hvis du allerede har installeret, prøv at højreklikke et tomt sted på dit skrivebord, og vælg Skift Baggrund - så kommer du ind i Udseende. Under "Visuelle Effekter"; prøv at se om den står på Normal eller over.
Så tager vi den derfra.
- Men altså, ellers er Orca glimrende. Det kan sagtens være at du ser endnu værre end jeg gør, så den er måske bedre til dine behov.
Jeg kan ikke huske om det er med i 8.04, men det er i hvert fald med i 8.10, som udkommer imorgen.
Indtil da, er der et værktøj som hedder Enhanced Zoom Desktop - jeg ved ikke om det ligner det du plejer, men det er et forsøg værd.
Hvis du allerede har installeret, prøv at højreklikke et tomt sted på dit skrivebord, og vælg Skift Baggrund - så kommer du ind i Udseende. Under "Visuelle Effekter"; prøv at se om den står på Normal eller over.
Så tager vi den derfra.
- Men altså, ellers er Orca glimrende. Det kan sagtens være at du ser endnu værre end jeg gør, så den er måske bedre til dine behov.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Århus
Der er zoom i 8.04..
Med compiz slået til kan man zoome ved at trykke Super(windows-tast) og rulle med hjulet på musen..
I firefox er der også en funktion til at forstørre/forminske tekst ved at trykke Ctrl og + eller Ctrl og -
Med compiz slået til kan man zoome ved at trykke Super(windows-tast) og rulle med hjulet på musen..
I firefox er der også en funktion til at forstørre/forminske tekst ved at trykke Ctrl og + eller Ctrl og -
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!