Onsdag den 29. oktober bringer DR udsendelsen Pengemagasinet, hvor titlen er Gratis eller Windows
Vi køber private computere for mere end tre milliarder kroner om året, og mange af de penge betaler vi faktisk for programmer. Men måske er der penge at spare ved i stedet at bruge gratis software.
Magasinet Penge tjekker, om de gratis glæder også giver glade brugere.
Vært: Dorte Fals
http://www.dr.dk/MagasinetPenge
Sendes også 30.10
Både jeg og forummets redaktør, sbc, har været inde over tilblivelsen, så jeg ved lidt om, hvad der venter i udsendelsen, og jeg glæder mig selv rigtigt meget til at se det.
Og uden at afsløre alt for meget kan jeg fortælle, at en familie i to uger har kørt med Ubuntu, for at se om (gratis) Open Source programmer kan erstatte Windows, sådan at familier og virksomheder kan spare de mange penge i software. Hvordan det er gået, må i få at se i udsendelsen - min mund er lukket
Det er Pengemagasinet, så vinklen er naturligvis økonomi.
Så opfordre alle venner, bekendte og virksomheder som i kunne forestille jer ville skifte til Ubuntu, til at se programmet. Eller bare virksomheder og privatpersoner som i disse hårde økonomiske tider vil spare nogle penge på softwarelicenser.
Pengemagasinet genudsendes torsdag.