Jeg synes det er at give falske forhåbninger, ved at påstå det meste kan køre i wine.
De tre ting jeg bruger rigtig meget, kan ikke fungere med wine, altså tilfredsstillende.
- Crysis
- Live For Speed
- 3ds max (arbejder på at lære blender, da jeg er træt af at give 4000,- om året for en licens)
Og for en ung dreng der helst skal have de nyeste og mest krævende spil er linux og wine bare ikke lige sagen, desværre....
Og når det kommer til spil så kan man bare ikke nøjes med Nexuiz og andre linuxspil, frem for de nyeste titler, den holder bare ikke i en ung drengs verden.
dog så jeg lige at Wine så småt er begyndt at indbygge directx 10 i wine og det er jo en start for at få flere kompatible spil, men wine vil nok altid være bagud på dette punkt.
Microsoft har simpelthen fået for meget magt på spilmarkedet, ved at de har presset spilproducenterne til at bruge deres 3d tekonologi frem for den åbne opengl standard.
exe filer virker ikke
-
- Geografisk sted: Køge
Re: exe filer virker ikke
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg synes det er at give falske forhåbninger, ved at påstå det meste kan køre i wine.
Det er der heller ingen der har skrevet !
Og når det kommer til spil så kan man bare ikke nøjes med Nexuiz og andre linuxspil, frem for de nyeste titler, den holder bare ikke i en ung drengs verden.
og dette er da direkte i strid med sandheden, læs lige på Wine´s hjemmeside før du kommer med sådanne udtagelser, jeg har da selv Cod4 samt en del andre spil i wine.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Det er bare ikke rigtigt at Wine ikke fungerer med de nyeste spil, fordi i mange tilfælde går der som regel ikke ret lang tid før de gør - og nu er der en DirectX 10-implementering igang i Wine 1.1.7, så det kan kun blive endnu bedre. Jeg spillede Spore i Wine, ikke engang en måned efter det var udgivet - nu er spillet endda fuldt understøttet i Wine.
Der er ingen som har sagt at 'det meste virker' - den fortolkning må du selv ligge og rode med - det der er blevet sagt, er at det som regel er en god idé at prøve den nemmeste løsning, før man prøver den sværeste, hvilket specielt må gælde nye brugere, som ikke ønsker at sætte sig ud i et partitionshelvede, hvis det de skal bruge rent faktisk virker fint i Ubuntu.
Og hvis vi absolut skal snakke om "de nyeste titler", så overser du en ganske væsentlig faktor i det faktum at indie-udviklere lige for tiden snart er mere populære end de store drenge - de bruger måske ikke dit absolut nyeste nVidia-kort til det yderste - men vælger istedet at fokusere deres kræfter på kreativt at skabe nye og originale spiloplevelser - og denne udvikling er positiv på en anden væsentlig front, nemlig at disse udviklere i mange tilfælde vælger at lave deres spil cross-platform.
Bare se på Steam - rivende udvikling, lige for næsen af dig.
Der er ingen som har sagt at 'det meste virker' - den fortolkning må du selv ligge og rode med - det der er blevet sagt, er at det som regel er en god idé at prøve den nemmeste løsning, før man prøver den sværeste, hvilket specielt må gælde nye brugere, som ikke ønsker at sætte sig ud i et partitionshelvede, hvis det de skal bruge rent faktisk virker fint i Ubuntu.
Og hvis vi absolut skal snakke om "de nyeste titler", så overser du en ganske væsentlig faktor i det faktum at indie-udviklere lige for tiden snart er mere populære end de store drenge - de bruger måske ikke dit absolut nyeste nVidia-kort til det yderste - men vælger istedet at fokusere deres kræfter på kreativt at skabe nye og originale spiloplevelser - og denne udvikling er positiv på en anden væsentlig front, nemlig at disse udviklere i mange tilfælde vælger at lave deres spil cross-platform.
Bare se på Steam - rivende udvikling, lige for næsen af dig.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393