Open Office crasher Compiz

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Open Office crasher Compiz

Indlæg af Kantastisk »

Open Office og Compiz kan bare ikke sammen på min maskine. Specielt at scrolle i et dokument dræber compiz på et øjeblik. Når jeg kører compiz fra en terminal, får jeg bare fejlmeddelelsen segmentation fault. Det er ingen katastrofe, for metacity tager jo over, men det er da irriterende. Er der nogen, der kender noget til det?
dixi
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Open Office crasher Compiz

Indlæg af lath »

Kantastisk skrev:Open Office og Compiz kan bare ikke sammen på min maskine. Specielt at scrolle i et dokument dræber compiz på et øjeblik. Når jeg kører compiz fra en terminal, får jeg bare fejlmeddelelsen segmentation fault. Det er ingen katastrofe, for metacity tager jo over, men det er da irriterende. Er der nogen, der kender noget til det?

Gætter på at du bruger den nye Ubuntu (8.10)!?

Jeg har lige idag snakket med en udvikler, som sagde at han håbede at hans patch (kildekode fejlrettelse) ville komme med i den nye Ubuntu for ellers crasher Compiz for et godt ord!
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

lath skrev:
Kantastisk skrev:Open Office og Compiz kan bare ikke sammen på min maskine. Specielt at scrolle i et dokument dræber compiz på et øjeblik. Når jeg kører compiz fra en terminal, får jeg bare fejlmeddelelsen segmentation fault. Det er ingen katastrofe, for metacity tager jo over, men det er da irriterende. Er der nogen, der kender noget til det?

Gætter på at du bruger den nye Ubuntu (8.10)!?

Jeg har lige idag snakket med en udvikler, som sagde at han håbede at hans patch (kildekode fejlrettelse) ville komme med i den nye Ubuntu for ellers crasher Compiz for et godt ord!

Som udgangspunkt stoler jeg da på at i har oplevet fejl, men nu har jeg kørt med 8.10 beta i lang tid, og jeg har ikke set skyggen af det problem, tværtimod
er 8.10 meget stabil både på min ibm og hp, så den med at "ellers crasher Compiz for et godt ord!" syntes jeg nok er en overdrivelse.

PS: og jeg kan heller ikke fremprovokere fejlen som i beskriver den.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Det kan hænge sammen med et specifikt hardware som udløser "buggen".
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Indlæg af Kantastisk »

lath skrev:Gætter på at du bruger den nye Ubuntu (8.10)!?

nej, det er Ubuntu 8.04. jeg kører med fglrx-driveren.

Artificial Intelligence skrev:Det kan hænge sammen med et specifikt hardware som udløser "buggen".

:(

min hardware virker så vidt jeg ved fint nok, så det er vel et software-problem?

jeg har et ati x1400-kort.
dixi
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Ja, men "den software bug bliver udløst af den eksempelvis driver software til dit kort hvis det er det den og den serie" bug. Eller hvis 2 hardware kombinationer er sammen.