Inden for "miljøet" bruges udtrykket i stigende grad som en positiv karakteregenskab.
Skræmmende passende.
Inden for "miljøet" bruges udtrykket i stigende grad som en positiv karakteregenskab.
Don S skrev:Inden for "miljøet" bruges udtrykket i stigende grad som en positiv karakteregenskab.
Skræmmende passende.
eitreach skrev:Der er ikke noget mere oprigtigt end dedikation - og dedikation er godt. Det er ting som er udover dedikation, som kan være negativt - men det ville være negativt, også selvom der ingen dedikation var.
Og nu vil jeg se Star Trek. Sgu.
soundpartner skrev:eitreach skrev:Der er ikke noget mere oprigtigt end dedikation - og dedikation er godt. Det er ting som er udover dedikation, som kan være negativt - men det ville være negativt, også selvom der ingen dedikation var.
Star Trek... HVOR
eitreach skrev:soundpartner skrev:eitreach skrev:Der er ikke noget mere oprigtigt end dedikation - og dedikation er godt. Det er ting som er udover dedikation, som kan være negativt - men det ville være negativt, også selvom der ingen dedikation var.
Star Trek... HVOR
127.0.1 - -min- 127.0.1!
- Og imorgen aften på SBS Net - jeg mener der kommer et afsnit omkring kl. 21.40. Forud har der lige været Battlestar Galactica, Stargate SG-1, og Stargate Atlantis, som starter kl. 19:10.
Don S skrev:Jeg står over for et problem ved at blive kaldt nørd. For i min verden, er det sådan set positivt, men jeg lider af at have et utal af interesser og jeg dedikerer enormt meget tid til disse. Så hvis definitionen på en nørd, er en der kun har en eller få interesse(r), som vedkommende går meget op i, falder jeg nok ikke under de forhold.
En hacker er i min verden en Open Source "programmør". At sige programmør virker for mig professionelt/kommercielt og proprietært. En der ser en vis prestige i at have taget en uddannelse i et programmeringssprog. En hacker programmerer/koder af lystens skyld, hvor en programmør gør det for pengene (for at gøre det sort/hvidt). En cracker derimod, er en person der forsøger at bryde ind i systemer og nedbryde dem, for at få et budskab frem og få status i crackersamfund - det som medierne kalder en hacker.
Jimmyfj skrev:Og "Hacker" - Det er ikke en Open Source programmør med hang til åbne kildekoder. En hacker er en person, som laver en ændring i en åben kildekode, et "hack", for at tilpasse et stykke softwares utilstrækkelighed overfor personens behov.
[To be a hacker] includes building, rebuilding, modifying and creating software [...]
[To be a hacker] includes building, rebuilding, modifying and creating software [...]
mkkvk skrev:UNDSKYLD - jeg var træt og frustreret og skrev før jeg tænkte på at bede om hjælp.
Lektien er lært og tak for de gode råd.