Buffer I/O error

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Ulzu

Buffer I/O error

Indlæg af Ulzu »

Hej

Har forsøgt at installere ubuntu 8.04 på en kammerats computer men får fejlen "Buffer I/O error on device hds1, logical block 0" efter boot menuen når jeg har valgt "prøv ubuntu" eller "installere ubuntu"

Nogle der ved hvad man kan gøre?
Elis

Re: Buffer I/O error

Indlæg af Elis »

Jeg kom forbi dette ved at deaktivere diskette drevet i bios.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Ulzu skrev:Hej

Har forsøgt at installere ubuntu 8.04 på en kammerats computer men får fejlen "Buffer I/O error on device hds1, logical block 0" efter boot menuen når jeg har valgt "prøv ubuntu" eller "installere ubuntu"

Nogle der ved hvad man kan gøre?

Elis skrev:Jeg kom forbi dette ved at deaktivere diskette drevet i bios.

Ser ud som en hardware fejl, som Elis kunne komme uden om ved at deaktivere den defekte enhed - her var det så et diskettedrev.

Hvis du har brug for diskettedrevet bør du prøve at tjekke diskkettekablet, og om kabelet sidder løst eller skævt i stikket, både på diskettedrevet og på motherboardet.
Prøv også at tjekke strømkablet på samme måde.

Er kablet bukket skarpt en eller flere gange kan prøve at rette kablet ud, og finde ud af om det så virker.

Signaler ved en høj frekvens hopper af ledningen og bliver til et radiosignal, hvis ledningen pludselig bukkes!
Senest rettet af lath 28. okt 2008, 18:48, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Ulzu

Indlæg af Ulzu »

takker for svar... skal over og forsøge ige senere idag så vender lige tilbage hvordan det er gået!
Ulzu

Indlæg af Ulzu »

Fik det til at virke ved at bruge alternate cd.
Havde så bare nogle problemer med at få komogvind til at virke ordentligt men det må jeg se på senere! : )