Jeg har nu kæmpet med at få forbindelse til vores trådløse netværk den sidste times tid. Jeg kan ikke engang SE netværket, der er ingenting, nada! Og har også prøvet manuelt, men no luck. Det skal siges det er en HP bærbar, og jeg prøvede faktisk at installere XP i første omgang, men det gad den heller ikke..
Er der nogen der har nogle gode bud, jeg er rimelig tømt for ideer og pist på min bærbar lige nu. Jeg nægter og tro, at HP har sat den så latterligt op, at den kun kan køre ordenligt med Vista!
Trådløst netværk!
-
Re: Trådløst netværk!
Det at jeg ikke har internet, vil også sige at jeg ikke kan opdatere eller hente drivere, eller noget andet..
Håber der er nogen der kan hjælpe..
-
- Geografisk sted: Nørrebro, København
Rocka skrev:Jeg nægter og tro, at HP har sat den så latterligt op, at den kun kan køre ordenligt med Vista!
det har jeg gudskelov ikke hørt om. -endnu...
kan du ikke forbinde via. et ethernet-kabel til din router? det bliver meget mere besværligt, hvis du slet ikke kan få en forbindelse.
hvis du kan få en trådet forbindelse, så gå ind under System/Administration/Softwarekilder og tjek under fanen Ubuntu Software, at du har hakket boksen "Proprietære drivere til enheder af.
Opdater dit system, og tjek under System/Administration/Hardware Drivers om du har en proprietær driver stående.
det er ikke umuligt (men usandsynligt), at dit netværkskort ikke er understøttet under Linux, men det kan lige så vel være, at driveren ikke bliver loadet i Ubuntu.
hvis du er lidt engelsk-kyndig, kan du tjekke om dit kort er understøttet her:
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported
dixi
-
Rocka skrev:Det at jeg ikke har internet, vil også sige at jeg ikke kan opdatere eller hente drivere, eller noget andet..
Hvad for en model er det, hvilke specifikationer er det og hvilket trådløs kort er der i?
Når en tråd er løst så marker den løst