Jeg startede op i april, og efter at være blevet drevet til randen af en tilbagevending til Windows (af et uheldigt forsøg med PClinuxOS, som var alt for svært for en begynder som mig), så prøvede jeg Ubuntu, som virkede rimeligt ok "out of the box".
Der er stadig mange ting, som kan frustrere mig - som ikke virker, eller som jeg ikke kan få til at virke. Og for det meste, når jeg søger svar på nettet, så finder jeg de samme spørgsmål en masse steder - men ingen svar.... Eller også er der svaret med en variation over "n00b", som jeg går ud fra ikke er en hyldest ;o)
MEN!: Jeg har fundet jer, og bare ved hurtigt at læse nogle gamle indlæg har jeg fået svar på en masse, løst op til flere af de problemer, jeg havde, har fået en begyndende forståelse for "teknikken" og fået nyt mod på Linux-livet! Tak-tak-tak-tak ))
Den første tid som linux-bruger
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Den første tid som linux-bruger
hej og velkommen til forumet
Det er da meget positivt at du lærte Ubuntu og dette Forum på den måde, jeg fik selv brugt mange timer på et problem sidste vinter, men da jeg endeligt tog mig sammen
og meldte mig ind i dette forum, tog det kun 8 timer før der kom en løsning, så skriv endeligt hvis der er et problem, som du ikke selv kan finde løsningen på herinde.
PS: jeg vil i øvrigt anbefale alle nye ubuntubrugere at læse denne Ubuntuguide:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
Det er da meget positivt at du lærte Ubuntu og dette Forum på den måde, jeg fik selv brugt mange timer på et problem sidste vinter, men da jeg endeligt tog mig sammen
og meldte mig ind i dette forum, tog det kun 8 timer før der kom en løsning, så skriv endeligt hvis der er et problem, som du ikke selv kan finde løsningen på herinde.
PS: jeg vil i øvrigt anbefale alle nye ubuntubrugere at læse denne Ubuntuguide:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Nørrebro, København
Re: Den første tid som linux-bruger
det var da en positiv historie
-men jeg forstår ikke, du har været ude for, at folk kalder hinanden "noob" eller sådan noget. jeg har brugt meget tid på nettet med at finde løsninger på dette eller hint, og det fede er, at tonen altid har været god. hvor har du dog været henne?
forresten er ubuntuforums.org også et fremragende sted, hvis du er engelsk-kyndig.
-men jeg forstår ikke, du har været ude for, at folk kalder hinanden "noob" eller sådan noget. jeg har brugt meget tid på nettet med at finde løsninger på dette eller hint, og det fede er, at tonen altid har været god. hvor har du dog været henne?
forresten er ubuntuforums.org også et fremragende sted, hvis du er engelsk-kyndig.
dixi