mount af hidden shares

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
dkwolf

mount af hidden shares

Indlæg af dkwolf »

Hey der folk :)

har rodet en del med min Ubuntu 8.04 og har efterhånden fået ok styr på det men har et problem som jeg nu bliver nødtil at sprøge lidt ind til.
Jeg har brug for at mounte en mappe som ligger i en hidden windows share, f.eks abc mappe under share \\server\hidden$, men kan bare ikke få det til at virke korrekt.

Jeg forsøger at mappe med

Kode: Vælg alt

sudo mount -t cifs //server/hidden$/abc /media/mountmappe -o username=bruger,password=kode,iocharset=utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777

Denne mount metode virker fint hvis jeg mounter en normal share eller direkte til den hidden hvor undermappen ligger. Men hvordan får jeg den til at gå direkte ned i den ønskede mappe.
Den fejl jeg får er først tilstedet når jeg vil ind i den mountede mappe "kunne ikke vise placeringen "file:///media/mountmappe"" stedet eller filen blev ikke fundet

håber at nogen kan hjælpe
dkwolf

Re: mount af hidden shares

Indlæg af dkwolf »

hmm ok nu bliver det underligt :shock:

har lige prøvet det hjemme - brugte ovenstående kode til at mounte et sub-dir på min Vista's c$ share og det gik fint....
hvorfor i alhverden kan jeg så ikke gøre det inde på mit arbejde hvor jeg skal gøre det.

det er mappe som bruges til ens personlige dokumenter - så en mappe som kun jeg har adgang til som bruger.
serveren er vist nok en almindelig Win2003 server og jeg har ikke nogen problemer med at mappe alt andet jeg skal bruge, bare ikke en undermappe til den hidden share.

håber der er nogen der har en eller anden ide som jeg kan prøve