Ubuntu stall'er ved tung overførsel fra disk til USB disk.
-
Ubuntu stall'er ved tung overførsel fra disk til USB disk.
Hey.
Jeg forsøger at overføre 37 GB data fra en ATA 133 Seagate disk til en 750 GB Maxtor USB disk, men overførslen staller allerede ved ca. 250 MB. Hvorfor? Begge diske er ReiserFS.
Jeg forsøger at overføre 37 GB data fra en ATA 133 Seagate disk til en 750 GB Maxtor USB disk, men overførslen staller allerede ved ca. 250 MB. Hvorfor? Begge diske er ReiserFS.
Intel Core 2 Duo Quad Q6600 2.4 Ghz.
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
4 GB PC6400 Corsair DDR2 RAM
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
-
Re: Ubuntu stall'er ved tung overførsel fra disk til USB disk.
Hej,
Når den staller får du så en besked?
Hvilket program anvender du til overførsel?
Er der tale om kopiering eller flytning?
Når den staller får du så en besked?
Hvilket program anvender du til overførsel?
Er der tale om kopiering eller flytning?
-
Jeg forsøger med en normal copy fra drev til drev i selve Ubuntu. Ingen programmer til det og ingen beskeder. Det hænger bare med en besked om, at der er 12+ timer tilbage. (1.1 MB i sek.)
Senest rettet af spookztar 18. okt 2008, 12:20, rettet i alt 1 gang.
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hvis det er muligt, så prøv at dele kopieringen over i feks 5 mindre dele, hvis den så stopper med den ene del, kan
du dele den op og på den måde finde filen der stopper kopieringen.
du dele den op og på den måde finde filen der stopper kopieringen.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hej,
Kopierer du i det grafiske miljø ved brug af Nautilus eller er det ved hjælp af kommandoer i terminalen.
Mener at kunne huske noget med at Nautilus har problemer ved kopiering af store datamængder.
Du kunne anvende kommandoer cp til kopiering i terminalen.
For hjælp brug cp --help.
Kopierer du i det grafiske miljø ved brug af Nautilus eller er det ved hjælp af kommandoer i terminalen.
Mener at kunne huske noget med at Nautilus har problemer ved kopiering af store datamængder.
Du kunne anvende kommandoer cp til kopiering i terminalen.
For hjælp brug cp --help.
-
Tak for svarene forresten.
Ja, det er igennem Nautilus.
"Mener at kunne huske noget med at Nautilus har problemer ved kopiering af store datamængder."
??? DET må vist være en af de ting der ligger øverst på udviklernes ToDo liste så, for det er efterhånden ved at være en temmelig normal ting i userland.
Er ved at overføre via cp -R nu... Hvad burde overførselstiden ca. være med de maskin-specs jeg har? Jeg har ikke pillet med hdparm eller noget.
Ja, det er igennem Nautilus.
"Mener at kunne huske noget med at Nautilus har problemer ved kopiering af store datamængder."
??? DET må vist være en af de ting der ligger øverst på udviklernes ToDo liste så, for det er efterhånden ved at være en temmelig normal ting i userland.
Er ved at overføre via cp -R nu... Hvad burde overførselstiden ca. være med de maskin-specs jeg har? Jeg har ikke pillet med hdparm eller noget.
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
-
- Admin
Der vil jeg så lige sige til forsvar af Ubuntu, at da jeg havde problemer med at lave en sikkerheds backup på 500gb, var det en enkelt
exefil (fra Windowstiden), som jeg til sidst fandt frem til som fejlen, siden da kan jeg bare vælge kopier uden at der opstår fejl !
exefil (fra Windowstiden), som jeg til sidst fandt frem til som fejlen, siden da kan jeg bare vælge kopier uden at der opstår fejl !
-
@Christian Arvai:
Der er bare lige det ved det, at i Mepis 6.5 (Konqueror) kørte nøjagtige det samme copy bare helt uden fis.
Der er bare lige det ved det, at i Mepis 6.5 (Konqueror) kørte nøjagtige det samme copy bare helt uden fis.
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
-
Hej,
Din kopiering vil stort set blive begrænset af din harddisk hastighed som er omdrejningshastighed samt overførselshastighed.
Cache vil ikke påvirke. Der vil her være tale om den rå ydelse af din harddisk.
Din kopiering vil stort set blive begrænset af din harddisk hastighed som er omdrejningshastighed samt overførselshastighed.
Cache vil ikke påvirke. Der vil her være tale om den rå ydelse af din harddisk.
-
Hej,
Jeg kan kun opfordre dig til at fejlmelde dette på Launchpad som en bug, hvis du kan gennemføre dette via terminalen uden problemer.
Det kan jo være, denne er rettet i Gnome 2.24 som leveres med 8.10.
Jeg kan kun opfordre dig til at fejlmelde dette på Launchpad som en bug, hvis du kan gennemføre dette via terminalen uden problemer.
Det kan jo være, denne er rettet i Gnome 2.24 som leveres med 8.10.
-
@PKO
Det kører heller ikke via terminal. Overførsel stopper simpelthen efter de to første filer. Jeg prøver nu, fil for fil, igennem nautilus - som "hoster" sig igennem det (igen, ud over de første to, store filer) med 10-12 megabyte pr. "host" og lange passager imellem hvor der intet sker.
Der er iøvrigt ingen probs i at flytte samme data imellem to partitioner på den samme disk...
Det kører heller ikke via terminal. Overførsel stopper simpelthen efter de to første filer. Jeg prøver nu, fil for fil, igennem nautilus - som "hoster" sig igennem det (igen, ud over de første to, store filer) med 10-12 megabyte pr. "host" og lange passager imellem hvor der intet sker.
Der er iøvrigt ingen probs i at flytte samme data imellem to partitioner på den samme disk...
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
-
Nu er alle filer overført, een efter een, og der var ingen rådne iblandt og hastigheden var som man kunne forvente.
Der er noget galt med Ubuntu 8.04 og store overførsler.
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
-
- Admin
spookztar skrev:Nu er alle filer overført, een efter een, og der var ingen rådne iblandt og hastigheden var som man kunne forvente.
Eftersom at jeg allerede har skrevet at jeg ingen problemer har med at kopiere, vil det nok være mere korrekt at skrive, at du
har et problem på din pc (med ubuntu) og ikke at der er noget galt med Ubuntu 8.04 og store overførsler
men prøv med disse kommandoer i terminalen:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get -f install
sudo dpkg --configure -a
-
Jeg kan konstatere at de 35 GB kunne overføres i småbidder men at det fejler ved overførsel af hele mappen. Hvis jeg havde et hardware relateret problem på min egen maskine- eller en obstruerende rådden fil, ville det logisk set også fejle under Mepis, det gør det ikke...
Jeg har iøvrigt også tidligere pointeret at det kun er imellem en intern- og en ekstern USB harddisk at det fejler med store overførsler (se også overskriften), ikke imellem partitioner på den samme disk.
Det nytter ikke at opgradere, det ændrer intet.
Eller tak for indsatsen til dem der afså lidt af deres tid til det
Jeg har iøvrigt også tidligere pointeret at det kun er imellem en intern- og en ekstern USB harddisk at det fejler med store overførsler (se også overskriften), ikke imellem partitioner på den samme disk.
Det nytter ikke at opgradere, det ændrer intet.
Eller tak for indsatsen til dem der afså lidt af deres tid til det
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo
ASUS 8500 GT grafik
Gigabyte EP35C-DS3R Mobo