Jeg har set at nogle af jer har de der klassiske mac menúer i bunden af skærmen. Er det Mac4lin i bruger til det?
Er det noget der kan anbefales? Er der stadig den samme sikkerhed i Ubuntu selvom man bruger Mac4lin?
Mac4lin
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Mac4lin
sudo apt-get install avant-window-navigator
Kan også findes i Synaptic, naturligvis.. Eller ved at klikke.
avant-window-navigator
Startes bagefter, i alle tilfælde fra Programmer > Tilbehør.
Hvis dén ikke er tilstrækkelig, kan du prøve cairo-dock - den har bedre zoom-funktion end avant, men er sværere at theme.
cairo-dock
Hvis du er en smule masochistisk, kan du installere kiba-dock - det kræver bare lidt terminalarbejde, som jeg kan uddybe hvis nødvendigt - ellers er det at finde i min ooh shiny-guide, nogle indlæg nede.
Kan også findes i Synaptic, naturligvis.. Eller ved at klikke.
avant-window-navigator
Startes bagefter, i alle tilfælde fra Programmer > Tilbehør.
Hvis dén ikke er tilstrækkelig, kan du prøve cairo-dock - den har bedre zoom-funktion end avant, men er sværere at theme.
cairo-dock
Hvis du er en smule masochistisk, kan du installere kiba-dock - det kræver bare lidt terminalarbejde, som jeg kan uddybe hvis nødvendigt - ellers er det at finde i min ooh shiny-guide, nogle indlæg nede.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
-
Mener du at tilføje programstartere?
Det kan i avant gøres via System > Indstillinger Awn Settings, under "launchers".
Hvis du iøvrigt vil tilføje lidt pizazz til din dock, kan du prøve at søge i Synaptic efter awn-applets, og installere de pakker du finder - de vil være at finde under Awn Settings, under.. Plugins? Hedder det vist.
Det kan i avant gøres via System > Indstillinger Awn Settings, under "launchers".
Hvis du iøvrigt vil tilføje lidt pizazz til din dock, kan du prøve at søge i Synaptic efter awn-applets, og installere de pakker du finder - de vil være at finde under Awn Settings, under.. Plugins? Hedder det vist.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
planet-reptile skrev:Er det noget der kan anbefales? Er der stadig den samme sikkerhed i Ubuntu selvom man bruger Mac4lin?
Om det kan anbefales er op til en selv. Mht. sikkerhed er det bare et tema. Det har intet med et styresystem at gøre.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
-
I min guide nævner jeg http://www.gnome-look.org - det er bare at kigge igennem. Hvis du kigger i Skrivebords-tråden i off-topic, linkede jeg til et mac-tema tidligere i aftes.
Dem kan du så vælge ved at finde mappen de er i, under "custom", når du vælger programstarter-ikon.
Dem kan du så vælge ved at finde mappen de er i, under "custom", når du vælger programstarter-ikon.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Casper Hansen skrev:planet-reptile skrev:Er det noget der kan anbefales? Er der stadig den samme sikkerhed i Ubuntu selvom man bruger Mac4lin?
Om det kan anbefales er op til en selv. Mht. sikkerhed er det bare et tema. Det har intet med et styresystem at gøre.
Okay. Jeg så at man kan downloade forskellige programmer derfra http://sourceforge.net/softwaremap/trov ... orm_cat=11 som Jeg er lidt usikker på om man bare kan downloade ukritisk? Programmerne er vist i forbindelse med det der Mac4lin.?
Hilsen Kim.