Opdatering gik i stykker
-
- IRC nickname: honningbien
- Geografisk sted: Lemvig
Opdatering gik i stykker
Hvad gør jeg, når der er gået skudder mudder i en opdatering?
Min Ubuntu Heron meddelte, at der var opdateringer til computeren - og naturligvis trykker jeg på netværksforbindelsen og lader den opdatere. Herefter beder en om at genstarte, og det gør jeg.
Men nu er den helt gal. Halvdelen af mine programmer kan pludselig ikke åbne. For eksempel Kompozer, amsn og Thunderbird. De viser et ikon i bundlinjen, men det kommer aldrig frem på skærmen.
LIge nu sidder jeg med min firefox åben, men mine bogmærker (via foxmark) kan ikke indlæses. Og mine frem- og tilbagepile bliver slet ikke vist.
Når jeg trykker på "luk"-ikonet i min toplinje forsvinder både min top- og bundlinje. Og så sker der ikke mere ud over, at jeg står komplet hjælpeløs tilbage uden mulighed for at trykke på noget som helst.
Jeg er ret ny på Ubuntu og står lige nu på herrens mark. Hvad gør jeg? Jeg formoder, jeg skal have afinstalleret de pakker, jeg netop har installeret og måske lavet en gen-installering. Men hvordan gør jeg det?
Min Ubuntu Heron meddelte, at der var opdateringer til computeren - og naturligvis trykker jeg på netværksforbindelsen og lader den opdatere. Herefter beder en om at genstarte, og det gør jeg.
Men nu er den helt gal. Halvdelen af mine programmer kan pludselig ikke åbne. For eksempel Kompozer, amsn og Thunderbird. De viser et ikon i bundlinjen, men det kommer aldrig frem på skærmen.
LIge nu sidder jeg med min firefox åben, men mine bogmærker (via foxmark) kan ikke indlæses. Og mine frem- og tilbagepile bliver slet ikke vist.
Når jeg trykker på "luk"-ikonet i min toplinje forsvinder både min top- og bundlinje. Og så sker der ikke mere ud over, at jeg står komplet hjælpeløs tilbage uden mulighed for at trykke på noget som helst.
Jeg er ret ny på Ubuntu og står lige nu på herrens mark. Hvad gør jeg? Jeg formoder, jeg skal have afinstalleret de pakker, jeg netop har installeret og måske lavet en gen-installering. Men hvordan gør jeg det?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Opdatering gik i stykker
hej
det må vi da få rettet , prøv først med disse 2 kommandoer i programmer>tilbehør>terminal :
og
ps: hvis det ikke virker, må vi prøve med andre kommandoer.
det må vi da få rettet , prøv først med disse 2 kommandoer i programmer>tilbehør>terminal :
Kode: Vælg alt
sudo apt-get update
og
sudo apt-get upgrade
ps: hvis det ikke virker, må vi prøve med andre kommandoer.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hej Christian
Tak for hurtigt svar, men ..... Det er altså mega pinligt at indrømme det her. Jeg har opdaget, at min harddisk var løbet fuld, fordi papirkurven ikke var tømt. Det gav åbenbart alle problemerne.....
Har dog lige et lille problem tilbage, der åbenbart er opstået i kølvandet på det her. Programmet "Transmission" vil ikke fastholde den disk, jeg beder den om at downloade nye filer til. Disken vises ellers rigtigt nok under indstillinger, men den vælger alligevel at lægge alle filerne på mit skrivebord. Det er lidt upraktisk i længden.
Nogen der ved, hvor den fejl skal søges?
Tak for hurtigt svar, men ..... Det er altså mega pinligt at indrømme det her. Jeg har opdaget, at min harddisk var løbet fuld, fordi papirkurven ikke var tømt. Det gav åbenbart alle problemerne.....
Har dog lige et lille problem tilbage, der åbenbart er opstået i kølvandet på det her. Programmet "Transmission" vil ikke fastholde den disk, jeg beder den om at downloade nye filer til. Disken vises ellers rigtigt nok under indstillinger, men den vælger alligevel at lægge alle filerne på mit skrivebord. Det er lidt upraktisk i længden.
Nogen der ved, hvor den fejl skal søges?
-
- Admin
hej
det var da fint at du fandt fejlen og skrev om det
fik du prøvet de 2 kommandoer som jeg skrev tideligere ?
det var da fint at du fandt fejlen og skrev om det
fik du prøvet de 2 kommandoer som jeg skrev tideligere ?
-
Hej Christian.
Ja tak, de er afprøvet og førte ikke til nye opdateringer eller ændringer. Det rettede således heller ikke indstillingen i Transmission....
Ja tak, de er afprøvet og førte ikke til nye opdateringer eller ændringer. Det rettede således heller ikke indstillingen i Transmission....
-
- Admin
ok
så prøv med denne kommando i terminalen:
og hvis det ender med en fejlmelding, så send hele resultatet fra terminal i et indlæg !
så prøv med denne kommando i terminalen:
sudo apt-get -f install
og hvis det ender med en fejlmelding, så send hele resultatet fra terminal i et indlæg !
-
Det giver samme resultat
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
-
- Admin
hmmmm
prøv at gå ind i tilføj-fjern og afinstaller Transmission, lav en reboot og gå ind i tilføj-fjern og installer det igen.
og hvis det stadigt ikke virker, så prøv med denne i terminalen :
prøv at gå ind i tilføj-fjern og afinstaller Transmission, lav en reboot og gå ind i tilføj-fjern og installer det igen.
og hvis det stadigt ikke virker, så prøv med denne i terminalen :
sudo dpkg --configure -a
-
Jeg har prøvet begge dele, og hverken af/genindstallering eller kodestrimlen virker. Jeg forstår det ganske enkelt ikke.
For en ordens skyld - hvis jeg ellers i min blindhed har overset noget - så vedhæfter jeg oversigten over mine indstillinger i transmission. Her af fremgår det da ganske klart, at den skal downloade til mappen "bittorrent". Men den nægter at gøre det...
Jeg har prøvet både med og uden flueben ud for "prompt for download directory"
For en ordens skyld - hvis jeg ellers i min blindhed har overset noget - så vedhæfter jeg oversigten over mine indstillinger i transmission. Her af fremgår det da ganske klart, at den skal downloade til mappen "bittorrent". Men den nægter at gøre det...
Jeg har prøvet både med og uden flueben ud for "prompt for download directory"
Senest rettet af honningbien 15. okt 2008, 15:10, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
prøv at sæt et flueben i feltet under "downloads"
-
Har prøvet både med og uden flueben. Har bare fået fundet billedet uden flueben...
-
- Admin
ok
jeg ved godt at det ikke er løsningen, men du kan jo prøve at hente Deluge i tilføj-fjern, jeg bruger det selv til download.
og så kan vi selvfølgeligt fortsætte denne tråd, og løse det med transmission imens
jeg ved godt at det ikke er løsningen, men du kan jo prøve at hente Deluge i tilføj-fjern, jeg bruger det selv til download.
og så kan vi selvfølgeligt fortsætte denne tråd, og løse det med transmission imens
-
Har lige hentet Deluga. Den virker i det mindste og løser problemet
Men undrer mig stadig over problemet med Transmission.
Men undrer mig stadig over problemet med Transmission.
-
- Admin
jeg undre mig også over det med Transmission , og vi skal da stadigt finde fejlen.
ps: men jeg er glad for at deluge løste dit problem.
ps: men jeg er glad for at deluge løste dit problem.
-
Hej
Du kan slette alle dine brugerindstillinger ved at åbne steder.
Tryk CTRL+H for at skifte mellem visning af skjulte filer og mapper.
Find mappen .transmission og slet denne.
Hvilken version af transmission bruger du?
Min version Transmission 1.22 (6191) har en anden form under preferencer end din.
Du kan slette alle dine brugerindstillinger ved at åbne steder.
Tryk CTRL+H for at skifte mellem visning af skjulte filer og mapper.
Find mappen .transmission og slet denne.
Hvilken version af transmission bruger du?
Min version Transmission 1.22 (6191) har en anden form under preferencer end din.