Hej Alle,
Jeg kører 8,04 og har installeret Screenlets. Jeg har forsøgt mig med nogle forskellige, men er endt med 3 faste screenlets.
Nu kommer problemet så! Når jeg starter min pc re-starter alle de screenlest jeg har haft kørende! Det betyder at der ikke kun er 3 men 10 stk på skrivebordet.
Jeg har prøvet at deaktivere dem via selv screenlet programmet, men det lader sig ikke gøre.
Hvor kan jeg evt. deaktivere dem ellers??
Tak Ole
AMOK - Screenlets -LØST
-
- Geografisk sted: Horsens
AMOK - Screenlets -LØST
Senest rettet af OleAndersen 5. okt 2009, 13:17, rettet i alt 1 gang.
-
Re: AMOK - Screenlets
Hej,
Under indstillinger skulle du kunne vælge mellem flere muligheder med alle eller kørende screenlets.
Og der kan du hacke af autostart logind.
Under indstillinger skulle du kunne vælge mellem flere muligheder med alle eller kørende screenlets.
Og der kan du hacke af autostart logind.
-
Under indstillinger kan jeg finde screenlets, men derfra er der ikke yderligere....
Alle de screenlets som starter er ikke slået til....problemet er at de starter alligevel. Kan det være et problem som stammer fra menuen "sessions" ??
Alle de screenlets som starter er ikke slået til....problemet er at de starter alligevel. Kan det være et problem som stammer fra menuen "sessions" ??
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
du kan jo kigge i sessions og se om du kan finde dem, hvis du kan er det bare at fjerne fluebenet ud for programnavnet, og derefter prøve en reboot.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
nope, har prøvet at deaktivere screenlets via sessions, men de kommer alligevel igen efter reboot.
Hvad kan man gøre??
Hvad kan man gøre??
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
jeg er ikke helt sikker på det, men prøv at starte op og fjern alle de Screenlets du ikke vil bruge (så der kun er de 3 tilbage), gå derefter ind i:
system>indstillinger>sessioner>options og vælg: remember currently running applications
så burde ubuntu huske de 3 der er tilbage og starte dem ved en reboot.
system>indstillinger>sessioner>options og vælg: remember currently running applications
så burde ubuntu huske de 3 der er tilbage og starte dem ved en reboot.
Med venlig hilsen Christian
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Har du slået Auto start on login fra, hos de screenlets som der er problemer med?
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393