eitreach skrev: Flertallet af alle verdens computerbrugere logger ind som sysadmin.
En stor del af styrken i Linux er vel at man ikke logger ind som root..
..hvilket mange Windows-brugere (nye Linux-brugere) er hamrende ligeglade med, da de aldrig har gjort det før.
Der er sikkerhed noget man slår fra, fordi det er "irriterende".
Der tabte du mig.. Hvad er det vi snakker om?
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
planet-reptile skrev:Men istedet for at spekulere i hvad der kan ske, så vil Jeg egentlig hellere have en konklussion på om det er muligt at der kan komme spyware/virus ind og opsnappe information om mit brug af programmer. Så behøves der nemlig ikke at blive fokuseret i de baner hvis det alligevel er utænkeligt eller ikke kan lade sig gøre.
Det skal du ikke bekymre dig om. Hvis folk virkelig vil have fat i din FTP-adgang vil de sandsynligvis opsnappe den ude på internettet, FTP sender alligevel det hele ukrypteret så vidt jeg ved, ihvertfald selve filoverførslen, så det sikkerhedsaspekt ligger ikke hos dig selv alligevel
Hehe. Okay. Ja, det er ikke alle servere der understøtter ssl. Men hvad Jeg kan forstå på dit indlæg, så skal Jeg ikke være bange for at der kan komme noget ind der kan aflæse min traffik og koder, hverken til netbank eller mine windows programmer. Der er intet der kan komme ind og ødeligge noget i C drevet på Wine og spionere. Jeg skal heller ikke være bange for det selvom Jeg har installeret Wine gecko (Wine internet explorer). Jeg er da en smule skeptisk da Jeg har set lidt andre meninger på det andet board. Men hvis du er sikker i din sag og andre ikke har noget at indevende, så må Jeg jo stole på det.
Du skal aldrig sige aldrig, alt kan lade sig gøre hvis man bare har viljen og tiden (og crackere beviser gang på gang hvor skræmmende meget fritid de har). Men jeg synes ikke det er et stort problem du skal bekymre dig om, jeg ville ihvertfald ikke gøre det. Bare sørg for at holde dine programmer opdaterede og generelt tænker dig om. En af de vægtigste grunde til at windows er så hårdt ramt er at den overvejende største del af internetbrugere kører med programmet, og generelt kører med en ens setup (windows, IE, msn). Så kommer linux/mac-brugere ind fra sidelinjen, med svingende setup (wine vs. bootcamp vs. vm-ware, pidgin vs. amsn vs. trillian, osv. osv.). Jeg ved ikke hvor lang tid det tager en hacker at skrive et exploit, men forestil dig at du med 100 timers arbejde har potentiale til at ramme 1.000.000 mennesker gennem et hul i msn der rammer windows indtil de får lukket det hul du udnytter (min. et par dage), vil du så bruge 100 timer ekstra på at udbygge det, hvis du potentielt kan ramme 5 mennesker mere, ved at udnytte et hul i msn der potentielt kan ramme wine?
Jeg holder altid mit system fuldt opdateret. Jeg checker jævnligt for opdateringer. Grunden til at Jeg nok bliver ved med at spørge ind til det er fordi jeg tænker mange scenarier igennem. Hvad nu hvis der sker det og hvad nu hvis der sker det andet. Man har hørt om hvordan windows viruser viser sig, men Jeg kender intet til hvordan det vil foregå på en Linux maskine. Vil man vide det hvis ens computer havde virus som var kommet gennem brug af wine? Ville ens bankkonto pludselig være tømt fordi der lige pludselig var en keylogger på maskinen? Jeg har installeret steam og politikens ordbog og det er faktisk det eneste jeg har som skal bruge wine og wine gecko (wine internet explorer) Steam holder sig selv opdateret, men politikens ordbog kan man vist ikke opdatere.
Du kan aldrig være sikker, men du kan heller ikke være sikker på du ikke bliver våd når du går udenfor, selvom det ikke regner lige nu, eller selvom du har hat og paraply og gummistøvler og regntøj, hvad nu hvis der kommer en lastbil og kører igennem en vandpyt ved siden af dig? Man kan aldrig være helt sikker på noget, men man kan gøre sit forarbejde, og så ellers tænke over hvad man gør, og ikke løbe ud foran biler på vejen