Nu skal man ligefrem ringe til Mcrosoft for at installere XP
-
Nu skal man ligefrem ringe til Mcrosoft for at installere XP
Ja godaw mig en økseskaft. Nu skal Jeg hver gang jeg skal lave en formatering ringe til Microsoft for at få aktiveret mit XP produkt. Sig mig, hvor meget mere belastende kan man lave det? Jeg har en betalt licens, men når man har installeret et vist antal gange, så skal man have fat i Microsoft for at få det aktiveret HVER GANG.
Hvis Ubuntu bare var mere udviklet, så havde Jeg gerne skrottet lortet, men der programmer jeg bare ikke kan undvære som har kostet.
Bare lige lidt sure opstød herfra
Hvis Ubuntu bare var mere udviklet, så havde Jeg gerne skrottet lortet, men der programmer jeg bare ikke kan undvære som har kostet.
Bare lige lidt sure opstød herfra
Hilsen Kim.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Nu skal man ligefrem ringe til Mcrosoft for at installere XP
Tjah, mine erfaringer på det seneste har heller ikke været positive.. Den bærbare med Vista min søster lige har købt (til niende klasse) er begyndt at spørge om produktnøgler til alting, for "ekstra funktionalitet" - var det ikke smart at sige at maskinen i bund og grund holdt op med at virke, efter 14 dage?
Fjolser. Nu er der Ubuntu på, og Kraften er igen i balance.
Fjolser. Nu er der Ubuntu på, og Kraften er igen i balance.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
så er det da heldigt at jeg slettede windows, lige så snart jeg fik min nye hp ind af døren
ps: hvilken programmer er det, som du ikke har fået til at virke i ubuntu ?
ps: hvilken programmer er det, som du ikke har fået til at virke i ubuntu ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Det er netop som eksemplet her beskriver: Pløg umuligt at arbejde med. Og hvorfor minder det mig om Orson Wells' 1984 ? (eller hvad den nu hed).
Efter fem gange re-install af WinXP skulle al re-aktivering foregå gennem telefonen. Det mest grinagtige er, at jeg altid fik to muligheder, når der skulle ringes: Et nummer, det var gratis at ringe til, og et man skulle betale for at ringe til
Og når så XP var installeret, ja så gik de næste fire-fem timer med at installere drivere og "opdatere" systemet.
Lige så grinagtigt er det, at en kollega til mig har en bedaget Compaq Pressario 5100 med praktisk talt ingen kraft. Den har vi installeret Ubuntu 8.04 på, med et 32 MB grafikkort, onboard så galt endda. Denne gamle slave er i dag hurtigere end hans Vista-computer som kun er et halvt år gammel. Microsoft ér morsomme, det ved vi jo.
Efter fem gange re-install af WinXP skulle al re-aktivering foregå gennem telefonen. Det mest grinagtige er, at jeg altid fik to muligheder, når der skulle ringes: Et nummer, det var gratis at ringe til, og et man skulle betale for at ringe til
Og når så XP var installeret, ja så gik de næste fire-fem timer med at installere drivere og "opdatere" systemet.
Lige så grinagtigt er det, at en kollega til mig har en bedaget Compaq Pressario 5100 med praktisk talt ingen kraft. Den har vi installeret Ubuntu 8.04 på, med et 32 MB grafikkort, onboard så galt endda. Denne gamle slave er i dag hurtigere end hans Vista-computer som kun er et halvt år gammel. Microsoft ér morsomme, det ved vi jo.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Det var egentlig programmer som jeg troede ikke kunne fungere på Ubuntu, men jeg fandt ud af at det kunne lade sig gøre med Wine.
Jeg har et FTP program jeg særdeles er glad for. Det har godt nok også kostet, men det er lækkert. Ipswitch WS_FTP Professional.
Ellers så har jeg webcam, ordbog og lidt af hvert Jeg gerne vil have til at virke.
Ja, det er virkelig noget skod at have med at gøre, men samtidig er Jeg godt nok glad for Windows. Det er nemt og bekvemt. Man skal ikke gøre ret meget for at få det til at virke (og dog, man skal opdatere osv.)
Jeg er lidt irriteret på video spilleren i Ubuntu da den springer menüen over og går direkte til filmen og man kan ikke vælge undertekster, så det forhindrer mig i at sætte fuld tillid til Ubuntu.
Jeg har et FTP program jeg særdeles er glad for. Det har godt nok også kostet, men det er lækkert. Ipswitch WS_FTP Professional.
Ellers så har jeg webcam, ordbog og lidt af hvert Jeg gerne vil have til at virke.
Ja, det er virkelig noget skod at have med at gøre, men samtidig er Jeg godt nok glad for Windows. Det er nemt og bekvemt. Man skal ikke gøre ret meget for at få det til at virke (og dog, man skal opdatere osv.)
Jeg er lidt irriteret på video spilleren i Ubuntu da den springer menüen over og går direkte til filmen og man kan ikke vælge undertekster, så det forhindrer mig i at sætte fuld tillid til Ubuntu.
Hilsen Kim.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Mht. dvd, så installér VLC.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Men selvom jeg installere VLC så bruger den alligevel den almindelige afspiller. Jeg kan vist heller ikke fjerne den almindelige afspiller.
Hilsen Kim.
-
- Admin
planet-reptile skrev:Men selvom jeg installere VLC så bruger den alligevel den almindelige afspiller. Jeg kan vist heller ikke fjerne den almindelige afspiller.
har du installeret efter vlc guiden kap2?
fra guiden:
afspilning af dvd´er:
sæt dvd´en i drevet og start vlc, vælg: fil>åben disk
marker i "dvd" og vælg "ok" (tryk her for billede)
hvis det ikke starter cd´en, skal man ændre på "kapitel", start på 0 og forøg tallet med 1 ad gangen, til det virker.
undertekster kan derefter tilføjes i: video>undertekstspor
-
planet-reptile skrev:Jeg har et FTP program jeg særdeles er glad for. Det har godt nok også kostet, men det er lækkert. Ipswitch WS_FTP Professional.
Jeg har ingen erfaring med FTP-klienter, men hvad med FileZilla?
- Mht. webcam så prøv Cheese. Ordbøger burde sagtens køre gennem WIne. Jeg har fået Gads og Politikens til at køre gennem Wine.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
har du installeret efter vlc guiden kap2?
fra guiden:afspilning af dvd´er:
hvis det ikke starter cd´en, skal man ændre på "kapitel", start på 0 og forøg tallet med 1 ad gangen, til det virker.
Dette sker når jeg følger anvisningen.
Hilsen Kim.
-
Casper Hansen skrev:planet-reptile skrev:Jeg har et FTP program jeg særdeles er glad for. Det har godt nok også kostet, men det er lækkert. Ipswitch WS_FTP Professional.
Jeg har ingen erfaring med FTP-klienter, men hvad med FileZilla?
- Mht. webcam så prøv Cheese. Ordbøger burde sagtens køre gennem WIne. Jeg har fået Gads og Politikens til at køre gennem Wine.
Jeg har nu installeret cheese og det ser da ud til at virke. Men hvordan bruges det så via pidgin eller andre IM programmer? Der er vist noget med amsn?
Filezilla kan på ingen måde måle sig med det program jeg ejer
Hilsen Kim.
-
- Admin
planet-reptile skrev:har du installeret efter vlc guiden kap2?
fra guiden:afspilning af dvd´er:
Dette sker når jeg følger anvisningen.
ok den er mærkelig, har du installeret alt i kap2 ? (nu har jeg testet det på 4 forskellige pc´er, resultatet er ens og virker her).
har du prøvet at ændre dette: hvis det ikke starter cd´en, skal man ændre på "kapitel", start på 0 og forøg tallet med 1 ad gangen, til det virker.
ps: undskyld jeg spørger igen, men det ligner altså en fejl med et manglende codecs, eller at tallet skal ændres som jeg lige nævner.
-
[quote="planet-reptile"
Jeg har nu installeret cheese og det ser da ud til at virke. Men hvordan bruges det så via pidgin eller andre IM programmer? Der er vist noget med amsn?[/quote]
Du kan kun bruge det i aMSN da Pidgin ikke understøtter det. Men den nye IM klient, der kommer med GNOME 2.24 skulle understøtte det.
Jeg har nu installeret cheese og det ser da ud til at virke. Men hvordan bruges det så via pidgin eller andre IM programmer? Der er vist noget med amsn?[/quote]
Du kan kun bruge det i aMSN da Pidgin ikke understøtter det. Men den nye IM klient, der kommer med GNOME 2.24 skulle understøtte det.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Geografisk sted: Køge
I VLC kan du ændre sætningen så den starter op automatisk.
File tab ---> Open File
Derefter, Disc tab.
File tab ---> Open File
Derefter, Disc tab.
-
Det giver stadig det samme resultat.
Hilsen Kim.