Jeg kan ikke få wlan til at fungerer på min Compaq Armada e500 med et Iogear GWP511 kort. Jeg har da der ikke er en Linux driver til dette kort fundet en vejledning til hvordan man kan benytte windowsdriveren. Der er kontakt til kortet fra computeren, men selv om jeg i netværksopsærningen indtaster de rigtive værdier for SSID og den tilhørende WPA kode så virker det ikke .
Jeg har kørt en iwconfig og her er resultatet:
claus@Armada-Linux-2:~$ iwconfig
lo no wireless extensions.
eth0 no wireless extensions.
wlan0 IEEE 802.11g ESSID:off/any
Mode:Managed Frequency:2.462 GHz Access Point: Not-Associated
Bit Rate:54 Mb/s Tx-Power:16 dBm
RTS thr:2347 B Fragment thr:2346 B
Power Management:off
Link Quality:0 Signal level:0 Noise level:0
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0
Hvad er det lige jeg har glemt?
Jeg er ret ny med linux, men har regelmæssigt arbejdet med computere siden 1986. Findes der en læse-let bog der kan gøre livet lidt nemmere for en nybegynder?
/Claus
Problemer med Armada e500 og Iogear trådløst netkort
-
- IRC nickname: Beagel
- Geografisk sted: Ferritslev, Fyn
-
Re: Problemer med Armada e500 og Iogear trådløst netkort
Hej,
Først velkommen til forummet og ser frem til at du føler dig tilpas her.
Der er udarbejdet en del guider her på dette forum. Prøv eventuelt at se i disse viewtopic.php?f=11&t=1774 eller brug søgefunktionen.
For løsning af dit problem skal jeg bede dig gå til terminalen (Programmer / Tilbehør / Terminal) og skrive
Resultatet bedes du indsætte via din browser til denne adresse paste.ubuntu.com, og den adresse der bliver returneret angiver du her.
Det er ikke sådan, at denne er udstyret med en knap for at tænde/slukke wireless. Eventuelt kan dette også være softwarestyret.
Der er udarbejdet en del guider her på dette forum. Prøv eventuelt at se i disse viewtopic.php?f=11&t=1774 eller brug søgefunktionen.
For løsning af dit problem skal jeg bede dig gå til terminalen (Programmer / Tilbehør / Terminal) og skrive
Kode: Vælg alt
dmesg
lspci
lsusb
Resultatet bedes du indsætte via din browser til denne adresse paste.ubuntu.com, og den adresse der bliver returneret angiver du her.
Det er ikke sådan, at denne er udstyret med en knap for at tænde/slukke wireless. Eventuelt kan dette også være softwarestyret.
-
PKO skrev:Hej,
For løsning af dit problem skal jeg bede dig gå til terminalen (Programmer / Tilbehør / Terminal) og skriveKode: Vælg alt
dmesg
lspci
lsusb
Resultatet bedes du indsætte via din browser til denne adresse paste.ubuntu.com, og den adresse der bliver returneret angiver du her. http://paste.ubuntu.com/52923/
-
Hej,
Jeg har gennemset dine resultater og kan se at alt er indlæst også din wireless driver.
En lille detalje fremover. Lad være med at indsætte informationer i citat, idet det gør det svært læseligt.
Har du afprøvet samtlige krypteringsmuligheder WPA og WPA2?
Jeg har gennemset dine resultater og kan se at alt er indlæst også din wireless driver.
En lille detalje fremover. Lad være med at indsætte informationer i citat, idet det gør det svært læseligt.
Har du afprøvet samtlige krypteringsmuligheder WPA og WPA2?
-
Nej jeg har kun prøvet WPA. Der er ikke så nemt at ændre da det betyder at alle de andre på det trådløse net også skal skifte indstillinger. Det er ikke populært. Kan det tænkes at Iogear GWP511 slet og ret ikke fungerer med ubuntu 8. Når jeg ser på kortet så er det kun den diode der viser der er strøm på kortet der lyser, mens den der skulle vise link er slukket. Kortet virker med en windowsinstalation.
hilsen Dreier
hilsen Dreier
-
Hej,
Kortet understøtter disse
[ 79.334957] wlan0: encryption modes supported: WEP; TKIP with WPA; AES/CCMP with WPA
Ved du hvilken kryptering routeren anvender?
Du kunne eventuelt teste den netværkshåndtering som kommer med 8.10.
Hvis du vælger at afprøve denne, skal du via System / Administration / Softwarekilder / Third-party Software ADD tilføje
Og derefter opdatér dit system.
Kortet understøtter disse
[ 79.334957] wlan0: encryption modes supported: WEP; TKIP with WPA; AES/CCMP with WPA
Ved du hvilken kryptering routeren anvender?
Du kunne eventuelt teste den netværkshåndtering som kommer med 8.10.
Hvis du vælger at afprøve denne, skal du via System / Administration / Softwarekilder / Third-party Software ADD tilføje
deb http://ppa.launchpad.net/network-manager/ubuntu hardy main
Og derefter opdatér dit system.