Ubuntu Problemer.. linux newbie

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Ubuntu Problemer.. linux newbie

Indlæg af Stra »

Jeg syntes det er lidt mystisk at du har fået de sprogpakker ind. Hvor har du downloaded image fra?

Efter at du nu har førsøgt mange forskellige ting, ville jeg måske vælge at afinstallere Ubuntu, brænde en ny image CD på laveste hastighed tjek md5sum og cd for fejl og så prøve en ny installation.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Visias

ARRRGHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Indlæg af Visias »

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP !!! Ubuntu er noget fucking beta LORT !!!! :!: :!: :!:

Jeg valgte så at formatere harddisken, installere Windows Xp Home forfra. Og derefter installere Ubuntu igennem Wubi ..
Da computeren skulle genstarte gik den i sort og stod bare og summede indtil jeg trykkede slukknappen i bund og genstartede den manuelt.

Ubuntu begynder at installere, men ligepludselig kommer der en fejlmeddelelse, som siger at den ikke kan installere apt (somethinglikethat)
Installationen gennemføres. Men da bootscreenen forsvinder skal jeg skrive brugernavn og password i en slags terminal som fylder hele skærmen.

ACCES DENIED x 20 ???????? og så kan jeg så skrive komandoer..

HVA FANDEN ER DET FOR NOGET PIS ???? :x

Linux kan alt.. yeah right :evil:

Ind til videre vil jeg sige mange tak for hjælpen. Men hvis her er nogen som kan nogle tricks må i meget gerne sige til.

SIDSTE SPØRGSMÅL: Kan jeg brænde Ubuntu ud på en dvd-skive og installere det på samme drev som windows? Uden jeg skal lave partioner og geninstallere windows?

PS: Jeg har aldrig brugt nogen installations-cd .. Jeg har lige fra starten af brugt Wubi

Mvh. Visias
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Hvis du kan vente til imorgen vil der være en guide, hvordan du installerer en dualboot tilgængelig.

Jeg er igang med at skrive denne.

Beklager mange gange at det ikke er lykkedes dig at opnå et fornuftigt resultat.

Når guiden er klar vil jeg angive et link her.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
Stra

Re: ARRRGHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Indlæg af Stra »

Visias skrev:PS: Jeg har aldrig brugt nogen installations-cd .. Jeg har lige fra starten af brugt Wubi

Mvh. Visias

Hvordan har du forsøgt at installere Ubuntu via wubi?

Normalt vil man bruge installations-CDen, lad denne starte op i windows og installere derfra med Wubi.

mvh

Stra
stra
Visias

Indlæg af Visias »

Jeg har brugt denne: http://wubi-installer.org/

No need to burn a CD. Just run the installer, enter a password for the new account, and click "Install", go grab a coffee, and when you are back, Ubuntu will be ready for you. (haha)

Jeg afinstallere Ubuntu. Og så vender jeg tilbage i morgen.

go vind
Jeg
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Jeg »

Visias skrev:Ubuntu er noget fucking beta LORT !!!! :!: :!: :!:

Hvorfor er du så så opsat på at bruge det?
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Stra

Indlæg af Stra »

Visias skrev:Jeg har brugt denne: http://wubi-installer.org/

No need to burn a CD. Just run the installer, enter a password for the new account, and click "Install", go grab a coffee, and when you are back, Ubuntu will be ready for you. (haha)

Jeg afinstallere Ubuntu. Og så vender jeg tilbage i morgen.

go vind

Point taken.

Men det forklarer ihvertfall hvorfor du fik alle de sprogpakker ned.

Jeg tror. der måske nemt kan indsnige sig fejl ved den metode, da du ikke kan kontrolere for fejl, men putter den ind med det samme.

stra
stra
Visias

Indlæg af Visias »

Jeg skrev:
Visias skrev:Ubuntu er noget fucking beta LORT !!!! :!: :!: :!:

Hvorfor er du så så opsat på at bruge det?

Da jeg skrev det tænkte jeg nok at i Linux-freaks ville rive jer selv i håret. Det var enligt den eneste hensigt jeg havde med den sætning. :)

Jeg laver elektronisk musik. Men windows håndtere ikke denne opgave særlig godt. Jeg har flere gange måtte vinke farvel til mine unikke musikfiler (blå døds-skærm).

Jeg syntes at Ubuntu er mega genialt fundet på (The world is ours - ALT skal være gratis).
Og da jeg har besluttet mig for at installere UbuntuStudio på min stationære computer, ville jeg først installere den alm. Ubuntu på min bærbar for at sætte mig ind i tingene of inde ud af hvordan linux fungere, inden jeg skal bruge det til hverdag.

derfor..

Igen vil jeg sige.. Mange tak for hjælpen. :!:
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Visias skrev:HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP !!! Ubuntu er noget fucking beta LORT !!!! :!: :!: :!:

Jeg valgte så at formatere harddisken, installere Windows Xp Home forfra. Og derefter installere Ubuntu igennem Wubi ..
Da computeren skulle genstarte gik den i sort og stod bare og summede indtil jeg trykkede slukknappen i bund og genstartede den manuelt.

Ubuntu begynder at installere, men ligepludselig kommer der en fejlmeddelelse, som siger at den ikke kan installere apt (somethinglikethat)
Installationen gennemføres. Men da bootscreenen forsvinder skal jeg skrive brugernavn og password i en slags terminal som fylder hele skærmen.

ACCES DENIED x 20 ???????? og så kan jeg så skrive komandoer..

HVA FANDEN ER DET FOR NOGET PIS ???? :x

Linux kan alt.. yeah right :evil:

Ind til videre vil jeg sige mange tak for hjælpen. Men hvis her er nogen som kan nogle tricks må i meget gerne sige til.

SIDSTE SPØRGSMÅL: Kan jeg brænde Ubuntu ud på en dvd-skive og installere det på samme drev som windows? Uden jeg skal lave partioner og geninstallere windows?

PS: Jeg har aldrig brugt nogen installations-cd .. Jeg har lige fra starten af brugt Wubi

Mvh. Visias

vi prøver at holde en pæn tone i forumet samt at overholde Ubuntudanmark.dk's opførsels kodeks !
viewtopic.php?f=24&t=2280&p=12709&hilit=code+of+condukt#p12709
det fremmer ikke supporten at komme med den slags bemærkninger :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Som lovet er hermed en guide til dualboot installation.

http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation

Jeg modtager gerne informationer for at forbedre denne.

p.s. ved godt at der er fejl ved en del af skærmbillederne og de bliver udskiftet senere.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Jeg synes umiddelbart den virker meget fornuftigt. Rart endelig at se en seperat /home med i en guide.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393