Tja, overskriften siger vist det hele.
1. Hvor ordner man den slags?
Vil også meget gerne vide hvordan jeg ændrer det til Ubuntu igen hvis jeg bliver rigtig glad for det.
2. Er der noget der svarer til Windows enhedshåndtering i Ubuntu - altså et sted hvor man kan se hvilke hardwaredele ubuntu ikke har fundet drivere til.
Bootmenu - hvordan ændres den så Windows starter som default
-
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Bootmenu - hvordan ændres den så Windows starter som default
hej
1: du kan hente startupmanager i programmer>tilføj/fjern , den kan du bruge til at vælge hvilken OS, der skal starte automatisk op.
2: der er ikke en "enhedshåndtering i Ubuntu" , det nærmeste er nok system>administration>synaptic , hvor du kan finde og installere feks drivere.
1: du kan hente startupmanager i programmer>tilføj/fjern , den kan du bruge til at vælge hvilken OS, der skal starte automatisk op.
2: der er ikke en "enhedshåndtering i Ubuntu" , det nærmeste er nok system>administration>synaptic , hvor du kan finde og installere feks drivere.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
1. Super. Det ser jo ret simpelt ud.
2. Den er straks værre. Det ser ret langhåret ud. Jeg ville såmænd bare se om jeg kunne finde mit tv-kort et sted.
Bare for at se om Ubuntu har fundet det, men det er vist ikke sådan liiiige....
Tak igen
Er der kun dig herinde til at hjælpe?
Du er da på hårdt arbejde så
2. Den er straks værre. Det ser ret langhåret ud. Jeg ville såmænd bare se om jeg kunne finde mit tv-kort et sted.
Bare for at se om Ubuntu har fundet det, men det er vist ikke sådan liiiige....
Tak igen
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Lunge skrev:Tak igen
nej da , bare se på de mange gode svar, som de andre brugere er kommet med
Ps: jeg vil foreslå dig at oprette en ny tråd om dit tv-kort, med alle de oplysninger du har om det.
Med venlig hilsen Christian
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Hej
Du kan installere "Device manager" fra programmer/tilføj/fjern menuen. Søg på "device manager".
Bagefter finder du den under programmer/systemværktøjer.
Så skulle du gerne kunne finde dit TV-kort
Stra
Du kan installere "Device manager" fra programmer/tilføj/fjern menuen. Søg på "device manager".
Bagefter finder du den under programmer/systemværktøjer.
Så skulle du gerne kunne finde dit TV-kort
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10