Hej.
Efter at jeg i et stykke tid nu kun har hørt gode ting om Linux Ubuntu overvejer jeg meget at installere det på min computer. Inden jeg roder mig ud i noget har jeg dog nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på.
Kan man køre de samme programmer på Linux som man kan på Windows? (Her tænker jeg på Photoshop, Windows Live Messenger, VLC Media Player, Office, iTunes og lign.)
Det eneste spil jeg spiller er Football Manager vil jeg kunne spille det på Ubuntu? Hvad med andre?
Er det engelsk sproget eller findes det på dansk?
Venlig hilsen
Niszen
Spørgsmål til Ubuntu
-
- IRC nickname: Niszen
- Geografisk sted: Fyn
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Spørgsmål til Ubuntu
Hej, og velkommen til!
For at tage det fra en ende af.
Nogle programmer kan køre på Ubuntu, ved hjælp af et program kaldet Wine. Det er ikke alle - men nogle kan. Andre programmer findes der alternativer til, som er lavet direkte til Ubuntu.
Nogle udgaver af Photoshop kan.
iTunes virker ikke ret godt.
VLC findes direkte til Ubuntu.
Messenger findes der mange alternativer til. aMsn og Pidgin, f.eks.
Nogle udgaver af Office - Office 97 mener jeg kan køre med Wine. Der er dog et alternativ kaldet Open Office, som dækker de flestes behov, som er lavet direkte til Ubuntu.
Football Manager er jeg næsten sikker på kan køre - det har vi i hvert fald haft tråde om her før.
Ubuntu findes på dansk.
Så må du sige til hvis du vil have uddybet nogle af tingene.
For at tage det fra en ende af.
Nogle programmer kan køre på Ubuntu, ved hjælp af et program kaldet Wine. Det er ikke alle - men nogle kan. Andre programmer findes der alternativer til, som er lavet direkte til Ubuntu.
Nogle udgaver af Photoshop kan.
iTunes virker ikke ret godt.
VLC findes direkte til Ubuntu.
Messenger findes der mange alternativer til. aMsn og Pidgin, f.eks.
Nogle udgaver af Office - Office 97 mener jeg kan køre med Wine. Der er dog et alternativ kaldet Open Office, som dækker de flestes behov, som er lavet direkte til Ubuntu.
Football Manager er jeg næsten sikker på kan køre - det har vi i hvert fald haft tråde om her før.
Ubuntu findes på dansk.
Så må du sige til hvis du vil have uddybet nogle af tingene.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Hej,
Velkommen til. Jeg vil forsøge at forklare dig det bedst muligt. Men først Ubuntu, Linux er forskelligt fra Windows.
Photoshop kan du erstatte med Gimp, Messenger kan du eventult bruge Pidgin. VLC findes i Linux version, Office er her OpenOffice også viderere.
Den burde kunne køre under et emuleringsprogram kaldet Wine eller et andet emuleringsprogram.
De enkelte brugerkonti kan have forskellige sprog.
Hvis et program ikke er oversat kan du eventuelt hjælpe med at oversætte dette. Det gøres ved at tilmelde sig hos http://dansk-gruppen.dk/
Velkommen til. Jeg vil forsøge at forklare dig det bedst muligt. Men først Ubuntu, Linux er forskelligt fra Windows.
Kan man køre de samme programmer på Linux som man kan på Windows? (Her tænker jeg på Photoshop, Windows Live Messenger, VLC Media Player, Office, iTunes og lign.)
Photoshop kan du erstatte med Gimp, Messenger kan du eventult bruge Pidgin. VLC findes i Linux version, Office er her OpenOffice også viderere.
Det eneste spil jeg spiller er Football Manager vil jeg kunne spille det på Ubuntu? Hvad med andre?
Den burde kunne køre under et emuleringsprogram kaldet Wine eller et andet emuleringsprogram.
De enkelte brugerkonti kan have forskellige sprog.
Hvis et program ikke er oversat kan du eventuelt hjælpe med at oversætte dette. Det gøres ved at tilmelde sig hos http://dansk-gruppen.dk/
-
- IRC nickname: Niszen
- Geografisk sted: Fyn
Jeg takker for de 2 svar og vil tage noget mere tid i tænkeboksen..
Venlig hilsen
Niszen
Venlig hilsen
Niszen
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Niszen skrev:Hej.
Efter at jeg i et stykke tid nu kun har hørt gode ting om Linux Ubuntu overvejer jeg meget at installere det på min computer. Inden jeg roder mig ud i noget har jeg dog nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på.
Venlig hilsen
Niszen
Prøv det først enten, som en wubi installation via windows(ligger Ubuntu ind på din PC ligesom et andet windows program og kan fjernes igen) eller direkte fra den brændte CD (kaldet Live-CD) uden at du installerer noget på PCen.
På den måde kan du prøve tingene af og se, om det er noget for dig.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10