MSN erstatninger
-
MSN erstatninger
Jeg overvejer også Ubuntu, efter Ekstra Bladets artikel og i og med jeg alligevel ville geninstallere Windows, og tænkte på om MSN "erstatningerne" fungerer ligeså godt og jeg kan have de samme kontakter derpå?
Jeg har næsten 200 kontakter på min MSN, og bliver MEGET ked af at skulle tilføje dem en efter en.
Og skal andre have Pidgin, aMSN og sådan for at vi kan kommunikere?
Jeg har næsten 200 kontakter på min MSN, og bliver MEGET ked af at skulle tilføje dem en efter en.
Og skal andre have Pidgin, aMSN og sådan for at vi kan kommunikere?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: MSN erstatninger
hej og velkommen til forumet
jeg flyttede lige dit indlæg, da det giver bedre support til dig, hvis dit spørgsmål ikke er "gravet" ned i en anden tråd.
vedr msn. du skal bare hente amsn til ubuntu i programmer>tilføj-fjern , det virker fint sammen med andre pc´er der kører windows, og du kan videreføre dine kontakter uden at skulle indtaste dem igen.
jeg flyttede lige dit indlæg, da det giver bedre support til dig, hvis dit spørgsmål ikke er "gravet" ned i en anden tråd.
vedr msn. du skal bare hente amsn til ubuntu i programmer>tilføj-fjern , det virker fint sammen med andre pc´er der kører windows, og du kan videreføre dine kontakter uden at skulle indtaste dem igen.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Hej ZaiKos
Det behøver du ikke at bekymre dig om. Lige så snart du logger ind i Pidgin eller amsn, så vil dine kontakter stå der på samme måde som i Messenger. Og dine kontakter behøver naturligvis ikke bruge Pidgin eller andet; de bliver ikke berørt af dit klient-skifte.
Det eneste du skal være opmærksom på, er at du ikke kan bruge Winks osv, og at du skal bruge aMSN, hvis du også skal bruge webcam. Webcam er desværre ikke understøttet i Pidgin.
Det behøver du ikke at bekymre dig om. Lige så snart du logger ind i Pidgin eller amsn, så vil dine kontakter stå der på samme måde som i Messenger. Og dine kontakter behøver naturligvis ikke bruge Pidgin eller andet; de bliver ikke berørt af dit klient-skifte.
Det eneste du skal være opmærksom på, er at du ikke kan bruge Winks osv, og at du skal bruge aMSN, hvis du også skal bruge webcam. Webcam er desværre ikke understøttet i Pidgin.
-
Det lyder jo rigtigt dejligt nemt..
Jeg må indrømme at jeg blev draget af EB's artikel, især fordi jeg forstår det som at Ubuntu ikke er så ressourcekrævende mht processor og ram, som Windows er. Og da jeg som sagt alligevel ville reinstallere, skader det jo ikke at prøve det af, og se om man kan hitte ud af..
Håber dog det er relativt overskueligt, da jeg aldrig har set eller brugt andet end Windows.
Men nu skal det bare downloades..
Jeg må indrømme at jeg blev draget af EB's artikel, især fordi jeg forstår det som at Ubuntu ikke er så ressourcekrævende mht processor og ram, som Windows er. Og da jeg som sagt alligevel ville reinstallere, skader det jo ikke at prøve det af, og se om man kan hitte ud af..
Håber dog det er relativt overskueligt, da jeg aldrig har set eller brugt andet end Windows.
-
Du kan jo altid prøve Pidgin af på din Windows maskine.
- Jeg synes personligt, at alternativerne til MSN er meget bedre. Man slipper for alt det poplir og reklamer!
- Jeg synes personligt, at alternativerne til MSN er meget bedre. Man slipper for alt det poplir og reklamer!
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
ZaiKos skrev:Det lyder jo rigtigt dejligt nemt..
Jeg har før været modstander af linux af den simple grund at alle de programmer jeg bruger ikke findes til linux. men i forbindelse med et lille projekt med noget software som fantes til både linux og pc (en styring til bevægelamper og lys til koncerter) så faldt valget på linux grundet stabilitet med mere. og da der ikke skulle være andet på maskinen end denne lysstyring så var styresystem jo ligegyldigt.
i dag har jeg stadig en maskine med windows, men det er udelukkende fordi jeg ejer lydsoftware og hardware for små 100.000 som kører i windows. de resterende 6 computere i huset og firmaet kører linux.
regnskab, kalenderstyring, server, "mediecenter", openoffice osv kører fint og uden problemer.
det er da rigtigt at der er en smule hardware som er lidt tricky under linux, men undersøger man sagen lidt i forvejen så kan man gå uden om det besværlige hardware, og gå den sikre vej.
en af mine venner plejer at sige at man ikke skal undervidere nørderne. de køber det nye hardware, og giver ikke op før det virker. når det så virker så poster de gerne deres løsninger på nettet så vi andre kan få glæde af det.
-
soundpartner skrev:[
Jeg har før været modstander af linux af den simple grund at alle de programmer jeg bruger ikke findes til linux. .
Sådan en indstilling er der også en af mine venner der har. Han spurgte: "Er det virkelig så godt?" Så sagde jeg: "Øh ja? Er Windows virkelig så godt?" Hans grundlag for spørgsmålet var, at han påstod, at der ikke fandtes et program til at konvertere ACC til MP3... Så spurgte jeg om han havde søgt på det og han svarede nej. Så det er bare med at søge rundt.
Undskyld jeg gik off topic^
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Casper Hansen skrev:soundpartner skrev:[
Jeg har før været modstander af linux af den simple grund at alle de programmer jeg bruger ikke findes til linux. .
Sådan en indstilling er der også en af mine venner der har. Han spurgte: "Er det virkelig så godt?" Så sagde jeg: "Øh ja? Er Windows virkelig så godt?" Hans grundlag for spørgsmålet var, at han påstod, at der ikke fandtes et program til at konvertere ACC til MP3... Så spurgte jeg om han havde søgt på det og han svarede nej. Så det er bare med at søge rundt.
well jeg har stadig for ca 100 kkr lydsoftware som ikke kan køre i linux, og bruger hardware for flere hundrede tusinde kroner som ikke kan snakke sammen med linux derfor har jeg stadig dualboot på 2 af mine maskiner, og har 1 enkelt stationær der kører rent windows. hvilket irriterer mig en smule, men man må vist bare indordne sig med at der er nogle ting som bare ikke passer sammen.
-
soundpartner skrev:Casper Hansen skrev:soundpartner skrev:[
well jeg har stadig for ca 100 kkr lydsoftware som ikke kan køre i linux, og bruger hardware for flere hundrede tusinde kroner som ikke kan snakke sammen med linux derfor har jeg stadig dualboot på 2 af mine maskiner, og har 1 enkelt stationær der kører rent windows. hvilket irriterer mig en smule, men man må vist bare indordne sig med at der er nogle ting som bare ikke passer sammen.
Bare brug Wine:lol:
- Ej. Når det bliver så professionelt skulle man have gået efter Linux software fra starten.
-
- Admin
RED skal vi ikke lige holde tråden til den oprindelige: Titel: MSN erstatninger skrevet af ZaiKos
-
- Geografisk sted: Århus N
For at opsummere:
MSN Messenger er en protokol med selve de data, du har liggende på Microsofts server, altså dine kontakter osv. Du skal bruge et program, en klient, til at gøre brug af dette og for eksempel skrive med andre. På Windows er der forskellige udgaver (noget med Plus, og nogle andre jeg ikke lige kan huske), og på Linux og Mac er der andre programmer. Folk nævner både Pidgin og aMSN, men der findes faktisk mange flere. De fleste foretrækker førstnævnte, og det samme gør jeg. Programmet er let at gå til og indeholder ikke alle de reklamer og andre underlige ting, der er i standardprogrammet på Windows.
Hvis du vil prøve nogle andre Instant Messaging-programmer, bør du kigge på denne liste over Lifehacker.com's mest benyttede klienter.
http://lifehacker.com/375391/five-best- ... messengers
MSN Messenger er en protokol med selve de data, du har liggende på Microsofts server, altså dine kontakter osv. Du skal bruge et program, en klient, til at gøre brug af dette og for eksempel skrive med andre. På Windows er der forskellige udgaver (noget med Plus, og nogle andre jeg ikke lige kan huske), og på Linux og Mac er der andre programmer. Folk nævner både Pidgin og aMSN, men der findes faktisk mange flere. De fleste foretrækker førstnævnte, og det samme gør jeg. Programmet er let at gå til og indeholder ikke alle de reklamer og andre underlige ting, der er i standardprogrammet på Windows.
Hvis du vil prøve nogle andre Instant Messaging-programmer, bør du kigge på denne liste over Lifehacker.com's mest benyttede klienter.
-
Wikzo skrev:
Der er kun en af dem, der kan bruges til Linux.
- Jeg kan også nævne Emesene. Har lige downloadet og det ser faktisk rigtig lækkert ud.
-
Så har jeg installeret ubuntu og må indrømme at det går væsentligt hurtigere. Der er en del at vænne sig til, men det kommer sgu nok det hele...
-
- Admin
tillykke med en vel overstået installation
du kan lige få dette link til Indstil Ubuntu - trin for trin guiden :
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100
du kan lige få dette link til Indstil Ubuntu - trin for trin guiden :
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100
-
Hej,
Tag et blik her for den kommende desktop for Ubuntu http://library.gnome.org/misc/release-notes/2.24/
specielt relateret til Empathy Instant Messenger
Tag et blik her for den kommende desktop for Ubuntu http://library.gnome.org/misc/release-notes/2.24/
specielt relateret til Empathy Instant Messenger