Finde printer på netværk
-
- Geografisk sted: Thy
Finde printer på netværk
Min printer er tilsluttet en usb stik på routeren D-Link DI-524UP, hvordan finder jeg ud af at bruge den ? Der må være en løsning, jeg har prøvet at Tilføje en printer på mange forskellige måder, men har ikke kunnet finde den rigtige
Senest rettet af OVN 6. nov 2009, 12:50, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus
Finde printer på netværk
Når du vælger "ny printer", så vælg netværksprinter, og i det øverste felt vælger du "windows delt printer (SMB)". Nedenunder kan du så vælge hvilken vært den printer skal findes på, og trykker du drop-down menuen ned, så skulle den gerne scanne dit netværk igennem. Sådan fandt jeg da laserprinteren på min server uden problemer
-
Finde printer på netværk
der har jeg skrevet 192.168.0.1 som er det jeg skrev da jeg tilsluttede printeren til den bærbare med Windows XP, har klikket på drop down knappen, og ventet i flere minutter, prøvet at skrive http://192.168.0.1 vente-vente, skrevet ip_192.168.0.1 mere venten, det er åbenbar forkert som jeg skriver, kan du hjælpe lidt mere ?vælge hvilken vært den printer skal findes på
-
- Geografisk sted: Trekantsområdet
Finde printer på netværk
Du skal skrive den rene ip, dvs. 192.168.0.1 og derudover skal der nok et portnummer til. Ved min HP Photosmart 3210 er porten 9100. Du burde kunne se i routeren hvilken en port den har åbnet til det.
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
-
-
Finde printer på netværk
Jeg valgte Windows delt printer som du foreslog, og jeg skrev 192.168.0.1 i linien nedenunder og klikkede på drop down, intet skete, her er et link til et skærm billede, hvor jeg inde i routeren, er på den eneste side hvor printer er nævnt: http://peecee.dk/?id=31196 er det noget i kan bruge til videre hjælp? Jeg er fulstændig på bar bund, aner intet om netværk og er i tvivl om det virker, når jeg under Steder klikker på Netværk, åbner Windows netværk men er tilsyneladende tom uvirksom, jeg kan komme på internettet, men ikke direkte udveksle noget med min bærbare, skal jeg først instalere noget i netværk, i kan vel godt læse jer frem til, at jeg intet aner om netværk, HJÆLP!
-
-
Finde printer på netværk
Desværre ingen af de 2 guider virkede, men printeren står til at printe, selv efter en genstart, jeg sletter den, der kommer ikke noget ud af printeren, ikonen har vist 1 job i lang tid, tror i ikke det kan lade sig gøre? D-Link har jeg prøvet, men de yder ikke support til Linux.
Hvordan sætter man billeder ind her direkte?
Hvordan sætter man billeder ind her direkte?
-
Re: Finde printer på netværk
De nye distroer 9.04 og 9.10 var meget nemme at få til at printe: Tilføj en printer vælge netværks printer, skrive adresse på routeren og videre til HP som er mærket, driveren var der og så virker det bare