Hej
Vil gerne igang med at prøve UBUNTU fra CD'en - dvs i første omgang uden at installere. Hvor meget kan man tillade sig uden at lave for meget ravage - jeg tænker på hvis man ønsker at prøve FireFox vil det så blive installeret på harddisken - eller hvis man ønsker at prøve mail programmet vil det så blive etc. etc.
Spørger fordi jeg af forskellige årsager gerne vil teste på min job computer - men skulle nødigt have lavet noget ravage på denne da jeg så kender een der vil blive noget mobset
Et andet spørgsmål - hvis man installerer med dual boot på en gammel maskine med XP - er det så muligt at hente f.eks. office dokumenter direkte over i OpenOffice - eller skal man omvejen rundt om brænderen ?
Ubuntu fra CD m.v.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Ubuntu fra CD m.v.
hej
1.der sker intet ved det, men du må ikke begynde på noget i tilføj-fjern - synaptic - terminalen, for så er der muligheder for at det går galt !
2.ved en dualboot kan du mounte windows partitionen via ubuntu og hente dokumenter direkte
1.der sker intet ved det, men du må ikke begynde på noget i tilføj-fjern - synaptic - terminalen, for så er der muligheder for at det går galt !
2.ved en dualboot kan du mounte windows partitionen via ubuntu og hente dokumenter direkte
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Det ville ikke skade at lave backup HVIS der skulle ske noget, hvilket ville være ret usandsynligt medmindre du trykker Install;)
- Du kan gøre næsten alt med LiveCD'en, men tingene går virkelig langsomt.
- Du kan gøre næsten alt med LiveCD'en, men tingene går virkelig langsomt.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Geografisk sted: Vodskov
Hej
En total back-up af disken er ikke mulig da den er for stor - men det var måske en mulighed med funktionen "gendan" i XP - som I siger bare for en sikkerheds skyld !
Men ellers tak for svarene - kan squ nok ikke lade være med at teste lidt i løbet af week'enden
En total back-up af disken er ikke mulig da den er for stor - men det var måske en mulighed med funktionen "gendan" i XP - som I siger bare for en sikkerheds skyld !
Men ellers tak for svarene - kan squ nok ikke lade være med at teste lidt i løbet af week'enden
-
Jeppe skrev:Hej
Det er da bare at få fat i en ekstern harddisk. Men altså der vil ikke ske noget med Live CD så længe du ikke installere Ubuntu hehe.
Når en tråd er løst så marker den løst