Streaming video

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
JW1980

Streaming video

Indlæg af JW1980 »

Har store problemer med video. Jeg startede med at prøve at se TV3's web-tv. Min firefox brugte vist Totem til at afspille med, men der kom ikke rigtig noget - måske 1 frame i sekundet. Hardware og netværk er fint, kan jeg se i Windows. Så fulgte jeg http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/Ubuntu.htm dvs. jeg fjernede totem plugin og hentede mplayer plugin i stedet. Så virkede TV3 (nogenlunde) men stadig ikke DR's online programmer. Så hentede jeg osse medibuntu codecs, og nu virker TV3 ikke længere :-( Er lidt i tvivl om hvad jeg egentlig har installeret nu.

Nogen ideer?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Streaming video

Indlæg af Christian.Arvai »

hej JW1980

den guide på dr´s hjemmeside og ikke særlig nem at følge, jeg skrev for langt tid siden til dr og nævnte nogle steder med fejl, men de er åbenbart ikke
gået i gang med at skrive guiden på en nemmere måde.

jeg har en meget nemmmere metode til at streame dr beta h2264, hvis man følger vlc guiden er det kun 2 flueben der skal sættes.
viewtopic.php?f=11&t=3060
i kap 8 er der om dr beta streaming, men det kræver nok at du geninstallere totem plugin og fjerner mplayer, så den er tilbage
som standart og derefter installere de codecs som jeg har beskrevet i kap 2.

ps: jeg har lige sendt en mail til dr igen, så de kan lave en guide der virker :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
JW1980

Indlæg af JW1980 »

Ok, det prøver jeg... men hvordan slipper jeg af med codec igen? Den installerede sig selv som sådan en .deb tingest, tror jeg nok
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

JW1980 skrev:Ok, det prøver jeg... men hvordan slipper jeg af med codec igen? Den installerede sig selv som sådan en .deb tingest, tror jeg nok

Hvorfor vil du af med codecs?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
JW1980

Indlæg af JW1980 »

Hmm, ligemeget med de codecs - fjernede dem via synaptic.
Nu har jeg fjernet mplayer og fulgt VLC guiden. Kan godt starte VLC, men den er helt gal: ingen lyd! hverken med mp3 eller ogg f.eks. Og heller ikke med streaming fra DR update. Jeg har skam lyd på ellers - f.eks. via flash plugin.

Hvor hulen skal man starte? :-(
JW1980

Indlæg af JW1980 »

PS: det er ikke kun VLC. Totem er nærmest stået helt af. Spiller ikke lydfiler og videoen i Examples hakker med 1 frame/sec
JW1980

Indlæg af JW1980 »

Vent slut - har måske løst lyden. Gik ind i lydindstillinger (som jeg aldrig har rørt ved før, ellers) og valgte noget andet. TV3s web-tv virker også nu :-) Firefox bruger stadig Totem som player. Kan man få den til at bruge VLC?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

det kan gøres ved at installere MediaPlayerConnectivity (se sidst i kap 2 i guiden)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing