Open Movie Editor

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Svante

Open Movie Editor

Indlæg af Svante »

Er der nogen, som har erfaring med Open Movie Editor?
http://www.openmovieeditor.org/
Der findes så mange værktøjer derude (Kino, Cinerella, etc.), så det er lidt svært at vælge.
Svante

Re: Open Movie Editor

Indlæg af Svante »

Jeg er nu faldet over et godt videoredigeringsprogram, som ser interessant ud. Det hedder "KDENLIVE".
Som navnet antyder er det lavet til KDE desktoppen.
Man kan ikke installere det via 'Tilføj/fjern', men man kan installere det via 'Synaptic - pakkehåndtering'. Underligt nok bliver der ikke installeret noget under 'Programmer'.
Er det fordi jeg bruger Gnome desktoppen? Jeg kan dog starte det op via 'Terminalen', men det undrer mig alligevel, at man ikke umiddelbart får lov til at starte programmet op.
Er der noget der kan give en forklaring på det?
Svante

Indlæg af Svante »

Er der slet ikke nogen, som har svar på mine spørgsmål?
Jeg
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Jeg »

Du kan tilføje en launcher i menuen.
Tryk alt+F2 og skriv alacarte.
Du kan med det program vælge en undermenu i gnome-menuen og tilføje en launcher hvor du vil.
Der kan du tilføje navnet på programmet og terminal-kommandoen, du bruger til at starte det.
Derefter burde det være synligt i menuen
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Svante

Indlæg af Svante »

OK.
Men er det ikke mærkeligt, at der ikke automatisk bliver tilføjet "launcher", når man installerer programmet?
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Det kan være at alacarte ikke blev opdateret. Hvis en launcher ikke bliver lavet kand det være;

1. Ikke implementeret
2. Alacarte skal gen-startes (killall gnome-panel)
3. Det er et CLI program.